Waar lig jij .nu - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Waar lig jij .nu - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Waar lig jij .nu

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

03 Februari 2008 | Saudi Arabië, Riyad

Nou ik lig op het moment op me nest lekker ziek te zijn zal ik je vertellen. Het zat namelijk zo ik had een tijdje terug ff een infectie opgelopen en daar was ik vanzelfs weer veel te lang mee doorgelopen aangezien je liever niet naar een vreemde dokter gaat. Dus ik klote lekker een tijdje door tot het echt niet meer ging en ik dus naar de dokter raakte hier in Saudie. Nou ik was eerst eens naar een phillipijns ziekenhuis geweest maar dat was zo triest dat ik maar verder op zoek ben gegaan. Een klant raadde me uiteindelijk een ander ziekenhuis aan dat heel dicht bij me werk was. Dus ik daar naartoe nou ik zal je vertellen het leek wel een 5 sterren hotel zo luxe als dat ziekenhuis was uitgerust. Dus ik schrijf me in en moest 60 euro betalen alleen al om de dokter te zien dus die dokter bloedtest en alles afgenomen en moest later weer terug komen. Uit die testen bleek helemaal niks mis te zijn met me maar aangezien die infectie dr nog steeds was kreeg ik 3 dozen antibiotica voorgeschreven. Nou daar breekt meteen je weerstand van af want dat is ongeveer net zo goed bestand tegen antibiotica als met een bamboe hengel een karper vangen......oftewel weinig kans dat er ook maar iets van overblijft!!

Nou toen kreeg ik het dus ff zwaar te pakken afgelopen dinsdagavond lag ik in me bed te zweten als een otter en ik had precies 2 uur geslapen snachts. Ik zou de volgende morgen offshore maar dat ging em ff niet worden want ik was te duizelig om uit me nest te komen van de koorts. Eerst ff aangekeken of het vanzelf beter zou worden maar woensdag avond leek het alleen maar slechter te worden dus ik ging donderdag weer naar het ziekenhuis. Daar kreeg ik een emmer hoestdrank, een kilo ibuprofen, 500 liter neusspray en een griep verzachter en ik moest stoppen met de antibiotica. Nou het duurde nog ff maar ondertussen is het nu zaterdag en morgen kan ik weer te werk. Ik geloof niet dat ik in de afgelopen 10 jaar zo ziek geweest ben door een doodgewoon griepvirus maar je kan het maar alvast gehad hebben denk ik dan maar.

Op me werk gaat ie nog steeds lekker, het is alle dagen nog hartstikke druk en al heb ik wel regelmatig moeite om de hele troep bij te benen over het algemeen heb ik het aardig onder controle. De meeste van jullie weten dit waarschijnlijk niet dus laat me eventjes uitleggen wat ik zoal doe hier in Saudi in me nieuwe baan:

1) Langs klanten om te horen of alles goed gaat, of dat ze iets nodig hebben en of ze tevreden zijn met ons product of dat ze enige klachten hebben die ik moet aankaarten bij de fabriek.

2) Bestellingen doen om de voorraad van onderdelen in ons magazijn op peil te houden zodat we alle klanten lokaal met onderdelen kunnen ondersteunen.

3) Offertes schrijven voor alle klanten, voor onderdelen van schroeven en moeren tot machines twv $1000,000.00

4) Orders controleeren die binnenkomen.

5) Klanten helpen met technische vragen die ze eventueel hebben over wat dan ook en de juiste part numbers zoeken voor klanten die een onderdeel zoeken maar het niet kunnen vinden.

6) Contact onderhouden met de oliemaatschappij (Aramco) voor verdere ontwikkelingen en groei van onze machine verhuur service.

7) Nalopen van grote bestelling om te garandeeren dat ze op tijd binnenkomen.

8) Het zoeken naar verdere mogelijkheden voor ons bedrijf in Saudi buiten de oilfield industrie waar onze technieken ook toegepast kunnen worden.

Mischien interreseert het jullie geen bal maarja ik dacht mischien is het toch makkelijk als ik er iets meer details bij schrijf in plaats van iedere keer te zeggen: Op me werk was het druk. Nu snappen jullie tenminste een beetje waarmee.

In Saudi Arabia wonen 27 miljoen mensen waarvan bijna 6 miljoen geen nationals zijn......das vrij veel zou ik zeggen. Je ziet het ook wel als je hier bent want het stikt hier van de Indiers en de Pakistanen en dat verschil zie je heel makkelijk want de indiers en de Pakistinanen zijn twee keer zo stom als die Saudi's. Het blijft echt ongeloofelijk als je de ene na de andere domme actie van die gasten ziet dan denk je echt regelmatig dat ze het gewoon leuk vinden om voor lul te staan. Afgelopen week had ik tegen 1 van de jongens gezegd dat ie Eric ze auto moest poetsen want Eric was nu met vakantie en die zon in Saudi had de lak pittig uitgedroogt. Dus ik gaf hem geld om poetsmiddel te halen en die auto terug in glansende staat te brengen.........nou glansen deed ie hoor!!! Hij had de hele auto ff ingezeept met diesel...... dat duurde natuurlijk niet lang voordat het begon te verdampen. Ik denk dat Eric de schrik van ze leven krijgt als ie morgen weer op ze werk komt!

We hebben nu ook al twee auto's aan puin in 6 weken tijd zijn er twee auto's op de terug weg van de rig verongelukt. iedere keer rolde de auto 4 keer over de kop en gelukkig kwamen de jongens er de eerste keer aardig van af maar de tweede keer brak 1 van de twee inzittende allbei ze voeten. Vorige week is er een derde auto van ons bedrijf over de kop gegaan en die twee jongens waren allebei opslag dood maar deze jongens waren geen directe collega's van ons want die werkte voor een andere divisie maargoed ik weet wel wie het was en had die jongens al een paar keer zien lopen door het kantoor. Alledrie de keeren was het ongeluk een gevolg van veel te hard rijden dus ja dan kan je er weinig aan veranderen.....

In Maart ga ik weer voor 3 weken naar NL maar daarvan ga ik 1 week te skieen dus ik ben ff ruim 2 weken daadwerkelijk in NL. Na die vakantie ga ik voor het bedrijf naar America (Houston, Texas) voor een Global Sales Meeting voor een week. Daar ben ik ook nog nooit geweest dut dat wordt wel interresant!!

Mooi ik laat wel weer es van me horen!!

Auftoeterewietskie

  • 03 Februari 2008 - 08:19

    Pap,:

    He vriend, dat krijg je d'r nou van als je zo eigenwijs bent als.... Ga dan ook eerder naar zo'n doktor, blijf je op de been!!. maar goed het is ronduit Kwalitatief Uitermate Teleurstellend dat je nog op je nest ligt. Ik hoop dat je morgen weer een beetje op de pennen ben dan kan je eindelijk weer geld verdienen. Deze week is de heistelling gebracht, dus er gaat nu eindelijk eens wat gebeuren. Ik ga weer een weekje Off dus kan niet controleren of ze die palen op de goede plek zetten, Er is vast wel een ander die dat effe wil waarnemen:-)

    Ik spreek je snel groetjes en beterschap.

    Pap

  • 03 Februari 2008 - 09:26

    Hallo Moppie:

    Ja, zo'n griepvirus is geen sinnecure.Maar dat jij daar aleen in je bed ligt te tollen van de koorts vind ik wel verontrustend.Pas goed op jezelf hoor want een ander doet het niet.Niet te hard van stapel lopen de eerste dagen,want van zo'n griep krijg je slappe knieèn en een licht hoofd.
    Wel heel leuk om te lezen wat je werk allemaal inhoud.En een week Houston is ook weer een top vooruitzicht.America here you come!Fijn dat je spullen uit Jakarta gearriveerd zijn,dan word je huis toch meer "je thuis"
    Nog een maand dan zien we elkaar weer,ik kijk er echt naaruit.Hou je goed,dikke kus mam

  • 03 Februari 2008 - 17:15

    OMA:

    HALLO TEUN, dAT WAS EVEN SCHRIKKEN

  • 03 Februari 2008 - 17:26

    Oma:

    HALLO TEUN. DAT WAS EVEN SCHRIKKEN, HET DUURDE OOK ZO LANG VOOR ER EEN NIEUW VERHAAL KWAM. ROTTIG DAT JE ZO ZIEK WAS MAAR GELUKKIG GAAT HET DUS BETER EN HET WERK BEVALT JE NOG GOED MET WEER EEN NIEUWE UITDAGING NAAR AMERIKA EN OVER EEN PAAR MAANDEN WEER EVEN THUIS HARTELIJKE GROET EN DIKKE ZOEN VAN OPA EN OMA GROOT

  • 03 Februari 2008 - 18:18

    Teunemans:

    Jammer dat je zo beroerd was jongen, ziek zijn is niet leuk. Misschien moet je toch eens wat beter op jezelf passen.
    Op tijd je koffer in en goed eten en zo. En af en toe eens NEE zeggen doet ook wonderen.
    Wij hebben gister gebowld met o.a. opa en oma , die zowaar ook nog een strike gooide. Daarna gourmetten met het hele zootje en vol en zoet weer naar huis.
    Nou verders heb ik weinig nieuws te melden dus ajuus maar weer.
    Tante Ank.

  • 03 Februari 2008 - 20:14

    Heike:

    Dag zieke drollewops! Gelukkig gaat die al weer wat beter :) Ik durf hier in Engeland al niet zomaar naar de dokter dus kan me voorstellen dat je dat daar al helemaal niet wilt. Goed lesje geleerd, volgende x toch maar doen denk :) Gelukkig gaat t verder goed! Je doet me daar een hoop zeg, goed hoor! Lekker naar NL in maart en skieën! Ben dr wel een beetje jaloers op hoor.. Kijk uit met die rare gasten daaro, vooral geen lift nemen en rustig aan rijden :) Tot horens maar weer! Dikke kus! xxx

  • 04 Februari 2008 - 13:15

    Mark:

    Ha Sappie!

    Mooi ziek te zijn zeker.. volgens mij was je gewoon verkouden!

    Hier weinig te beleven op het moment.. carnaval is in noord holland vanzelf niks aan..

    Nog een paar weken kunnen we eindelijk weer es samen een lekker pilsie drinken en beetje slap ouwehoeren!

    Ik zie je tegemoet komen ouwe! Later!

  • 13 Februari 2008 - 13:40

    Claire:

    Hey Teun,

    (Radio FunX is een jongerenzender in Nederland. Iedere dag hebben wij een rubriek waarin we met een Nederlander in het buitenland bellen om te vragen wat daar het nieuws is en ook om te horen hoe het is om buiten Nederland te wonen. Het lijkt ons erg leuk om met jou vandaag bellen. Het gaat om een telefonisch gesprek rond 18.10 uur en dat zal ongeveer 5 minuutjes duren. Lijkt het jou misschien leuk om over het nieuws uit Saudi-Arabie te praten, de ophef rond om Valentine dag en óók jouw ervaringen in het midden oosten te kletsen? Of ken jij iemand anders van wie je denkt dat ie dat leuk vindt om te doen? Ik hoor het graag van je.

    Alvast heel erg bedankt.

    Groetjes, Claire

    e-mail clairemarie@funx.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 138790

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: