Wie zeurt krijgt een ........ (schop onder ze hol) - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Wie zeurt krijgt een ........ (schop onder ze hol) - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Wie zeurt krijgt een ........ (schop onder ze hol)

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

09 April 2005 | Indonesië, Balikpapan

Ha die wieringerwaarders en omstanders!!!!!

Ik ben zoals jullie weten nog steeds in Balikpapan om hier de boel te verstieren en om de algemeene Nederlander te schande te maken!!! Nu is dat niet meer echt nodig want toen wij hier namelijk nog een kolonie waren hebben onze voorgangers zich al ruimtelijk misdragen!!!!

Ik was dus deze week de hele week in de Workshop aan het werk, dat was op zich wel grappig maar niet echt indrukwekkend. Ik heb me eigen wel nuttig gemaakt als een elekroman en installateur, maar dat is toch niet echt waar ik hier voor gekomen ben natuurlijk. Ik geloof dat Bas me toch nu wel weer naar de Rig wil sturen dus mischien (en ik hoop het maar) ga ik deze week al naar de rig, mocht het zo zijn dan laat ik het wel ff weten aan jullie. Ik heb ondertussen van Bas al weer een heleboel nuttige info gekregen over wat te doen offshore, en over wat nou de bedoeling is en ik heb wel het gevoel dat ik de volgende reis me eigen nuttig kan maken!!! Nou het is nu weekend en ik ga niet zo bar veel ondernemen want naast de kroeg is hier niet zo bijzonder veel te doen, dat is op zich wel jammer maar wel waar. Daarom zou het ook wel leuk zijn offshore te gaan, als je dan terug kom ben je wel weer toe aan een biertje en een feessie.... Ik heb ook voor morgen geen barre plannen het zal wel een rustig weekendje worden, maar dat kan soms ook helemaal geen kwaad. Ik ben op het momment bezig wat foto's te maken en ik zal deze waarschijnlijk maandag ipv de bestaande foto's plaatsen. Nu wil ik een aan jullie vragen om allemaal eens een leuke reactie op me site te schrijven met een beetje een verhaal op zich, zoals Nilson en Jolien dat laatst deden. Het is voor mij ook wel leuk om te horen wat er in Wieringerwaard enz aan de hand is, hoe reageerde de Nederlandse burger op de dood van de paus????? (God hebben zijn ziel) of Allah mischien he je weet het niet!!! Want die reacties van het is hier nog steeds saai die ken ik al een beetje (DETAILS!!!! IS WHAT I AM ASKING FOR!!!) Maar mischien vinden jullie mijn verhalen ook wel saai worden, ja ik weet het niet. Natuurlijk al wel bedankt aan degene die me al een persoonlijke lange email gestuurd hebben!!!!Vandaag ging ik ff eten met de jongens van de zaak en die vertelden mij dat de huisbaas van het huis waar ik in verblijf met Bas, Mr Jimmy iets meer dan 1 vrouw heeft om precies te zijn 11!!!!! wat ik hier natuurlijk even mee wil aangeven is dat Anton Heiboer IS EEN MIETJUHHHHHHH!!!!!! De meeste jongens hier op de zaak zijn ook 3 keer getrouwd, ja van het woord liefde hebben ze hier niet gehoord (Aids waarschijnlijk ook niet) het is als vrouw hier helemaal zo slecht nog niet want ze hoeven geen van allen te werken, een vrouw die trouwt gaat automatisch met pensioen hierzo!!!!! Nou Bas is van plan om mij straks in het huis van de workshop supervisor te plaatsen, die man gaat namelijk verhuisen naar het huis naast zijn huis, want dat heeft 1 extra kantoor. Aangezien voor zijn huis tot eind Juni de huur betaald is kan ik daar dan mooi in, volgens Bas moet dat huis meer als ruim genoeg zijn voor mij alleen!! en dan kan ik ook mooi makkelijk met de workshop supervisor mee te werk rijden natuurlijk, en naar de kroeg!!!! Ja want al zijn de mannen zoals de workshop supervisor wel de 40 gepasseerd ze blijven in de ronte feesten als jongens van 20. Nou verder is het lekker dat Bas thuis is want dan hoef ik niet meer met de taxi, die taxi chaufeurs eissen namelijk aldoor meer geld dan er op de meter staat omdat ik blank ben, nou dus iedere taxi rit eindigde ik in een grove scheldpartij, en dat kost je dan qau energie weer 5 jaar van je leven. Afijn om zinloos geouwehoer nog meer uit te breiden van veel tot nog meer nutteloos. Ik heb hier van Bas allemaal albums gekopieerd naar me laptop (Bas heeft die cd's voor een euro per stuk in het winkelcentrum gekocht) als ik dan offshore zit kan ik in me vrije tijd lekker muziek luisteren op me kamer en film kijken. Want op de rig's kun je hier in je vrije tijd eigenlijk alleen maar tv kijken. Ook nog wel het vermelden waard, omdat ik dus steeds naar verschillende rigs ga draag ik volgens mijn leraar nu de titel Righaas.... Ja je ken het maar weten. Ook wel leuk is het om te vertellen dat het verkeer hier echt ongeloofelijk raar en zelfs wel wat gevaarlijk is (ik heb me dan ook nog niet achter het stuur durven begeven) echt al die inhaal manouvres van die brommers zijn niet te filmen. Het lijken wel allemaal Niels Bosma's van die waaghalsen die het gevaar een beetje op zoeken!!! Met nieuwjaarsavond waren er hier 31 dodenlijke ongelukken met brommertjes gebeurd, rijden met drank op terwijl ze niet gewend zijn te drinken was 31 keer de oorzaak.

Jongens en meiden en famillie ik stop er weer ff mee, groete aan mijn nichtje Marit in het bijzonder ik hoorde dat je reis naar Miammi bijzonder goed bevallen was (uitstekend we hebben meerdere potentiele wereldreizigers in de famillie)

En als laatste zou ik dan nog iets willen zeggen over de Chinese eetgewoonten: Als het vier poten heeft en geen stoel is, als het twee vleugels heeft en geen vliegtuig is of als het zwemt maar geen duikboot is, dan eten ze het op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Groeten van jullie zaak waarnemer in Indonesie


Teun Sabel

  • 09 April 2005 - 11:26

    He Sabeltje:

    Nou nou,dat is weer een verhaal he.Maar goed je wilt weten hoe het hier gaat? Dat zal ik je vertellen, GOED!!!!!!!
    Vorige week terrassenweer, nu kut met peren en steenkoud. O ja je gaat een feestje missen,ome Jan en ik zijn nl straks 25 jaar getrouwd en vieren dit in de Vijverhut.Maar ja jij bent er niet dus dat scheelt weer enorm in de kosten.
    Opa en oma zijn ook weer terug van vakantie met de glimmende kant van de Eribabbel nog boven zoals Dirk dat altijd zo mooi zecht.Nou Teunemans ik vind het wel mooi zo er moet tenslotte nog wel wat ruimte overblijven voor interressantere verhalen.
    Joep doei en we faxen.
    Tante Ank.

  • 09 April 2005 - 14:11

    Hoi Righaas:

    Mooie berichten weer.Ik heb vanmorgen je oma Groot met de schoonmaak geholpen(due to the new bathroom).Vorige week zaredag kwam Niels zijn bloemetjes weer buiten zetten,hij vertelde dat hij jouw gesproken had.Dat is altijd mooi om te horen.Dirk is naar de drankweer,die gingen vandaag inplaats van vissen gele rakkers naar binnen laten glissen.Ook leuk.Ik hoop dat het weer hier morgen ff beter word want dan gaan we tennissen met Piet en Joke.Zo nu weet je een beetje wat hier leeft dus ik spreek je later.Dag mop kus mam.

  • 09 April 2005 - 17:18

    )maenOpav.d.Hoek.:

    9-4-2005.Mijnheer sabel eveneen praatje van ons iepenlaan 8twee mensen met ups en downs oma is erg ziek geweestze heeft in het ziekenhuis gelegen voorhaar galstenen die moesten weg ge haalt worden ze is weer thuis maar ze is nog niet goed.Maar ja wegaan het voorjaar te gemoet en hebben vacantie plannen maar dan moet het weer wel beterworden want de kortebroek kan voorlopig in de kast blijven wegaan 22-4-2005. weg en komen in mei terug .daarna gaanwe naar oostenrijk voor een dag of vijf met de bus bij thuis komst moet ik snel naar mijn tuin dan moet dat ookweer klaar zijn voor devolgende vacantie dan gaan met eef en riet sleikhuis voor 14dagen ik hoop dat het je goed gaat blijf scherp en hou jehaaks groeten opa en oma.

  • 09 April 2005 - 18:12

    De Tillies:

    Eindelijk weer een berichtje van onze zaakwaarnemer, Deze keer is Rob niet 1 van de eerte die op je verhaal reageerd want die is vandaag naar Denekamp, vlak bij de Duitse grens. Hij is "even" op visite bij een meisje die vorig jaar ook op de camping in de Ardennen heeft gewerkt. Hij moet nog 1 week stage lopen en dan heeft hij zijn diploma op zak (of niet) Afgelopen woensdag is Koen 17 jaar geworden, wat worden ze groot he en aanstaande donderdag ben ik jarig, dan word ik ..... wat worden ze oud he. Ome Douwe heeft het prima naar zijn zin bij zijn nieuwe baas, al is 6 weken wel lang hoor. Hij cruised nu Nederland nog in de rondte maar medio juni gaat hij meer richting Duitsland. De eerste teams voor de familievoetbal dag zijn ook al weer gevormd evenals de vollybalteams voor de kermis, jij staat bij alle2 reserve.Nou kerel nu weet ik niks meer te vertellen dus tot ziens maar weer.
    groetjes van ons.

  • 09 April 2005 - 19:11

    Hey Bopper:

    Ik hoor alweer dat je daar nog wel even goed zit. Dus meneer wil meer verhaal ik zal ffies wat voor je bedenken dan. Je krijg nu dus een huisje waar je in kan, Dat huisje zal er wel niet meer zo knap uit zien nadat jij erin geweest bent. Hier in wieringerwaard is er niet veel boeiends gebeurd. Nou teun neem daar nog maar een biertje van me en je hoor nog van me.

    Koenstra

  • 10 April 2005 - 08:41

    Hé Ouwe Reus !!!:

    Zo, jij bent gedoopt tot Righaas lees ik. Ze zullen er daar moeite mee hebben om het uit te spreken denk. Over Anton Heijboer gesproken, die is gisteren heengegaan. Hij ging dood in z'n slaap ofzo.
    Nou, zo te lezen heeft me moeder alles al verteld, ik was naar Denekamp en dat was een ontiegelijk pokkeneind rijden zeg (500 km heen en weer). Doe ik ook niet meer in één dag, maar ja kon ff niet anders.
    Zoals me moeder al zei hoef ik nog maar één week op het reisbureau en daar ben ik echt onwijs blij mee. Het is leuk werk maar nu nog ff niks voor mij. Veel te saai.
    Ik heb volgende week dus me diploma en ga dan direct ff een midweek met vakantie naar Centerparcs. Omdat ik op een reisbureau werk krijg ik 70% korting. Dat is niet verkeerd dacht ik want normaal is Centerparcs niet te betalen!
    Daarna ga ik in de Mei-vakantie weer naar Virton voor iets meer dan een week, ben vervolgens 3 weken thuis en ga dan terug naar Virton voor 2,5 maanden. Ga in de tussentijd waarschijnlijk nog met me vader mee op het schip en als ik terug kom wil ik eingenlijk nog wel met vakantie. Het worden drukke tijden dus.
    Oh ja! mooi verhaal: Een week terug ofzo ging ik in me pauze ff naar de supermarkt om brood enzo te halen. Buiten liep al een vrouw achter me en die liep de hele tijd te schreeuwen en in zichzelf te lullen. Ik dus die supermarkt in en zij erachteraan. Stond ik dus bij het vlees ff te kijken wat ik zou nemen, zie ik die vrouw spastische bewegingen maken en ook weer schreeuwen. Heel apart allemaal, volgens mij had ze soort van Gilles de la Tourette. Ik dus weer verder te kijken wat ik zou nemen, staat ze in één keer naast me, bar in zichzelf te lullen. Ik sta daar nog steeds, zegt ze in één keer: GEHAKTBAL !!!!! GEHAKTBAL !!!!!, echt keihard in me oor. Ik schrok me dus helemaal de vinketering en moest vet lachen. En zij schreeuwde vrolijk een end verder.
    Ik vond het wel een leuk verhaal, maarja, moet je bij zijn geweest denk ik. Is in jouw geval een beetje moeilijk aan het andere eind van de wereld.

    Goed, ik hoop dat je dit lang genoeg vindt, want ik heb honger als een paard en ga ff eten. Ga straks naar Hoorn, ff kijken op dat schip waar me vader op vaart.

    Ik zou zeggen: Hou je taai daar in de Bush Bush en je moet maar zo denken, beter één righaas in het verre indonesië, dan 10 koeien op je bagagedrager.
    (je weet trouwens wel wat dat Hé ouwe reus in houdt, je moet het een beetje a la Benink zien he).

    Teun, de mazzel.

  • 10 April 2005 - 08:43

    Rob:

    Je zal wel weten van wie het bovenstaande stukje is, maar was weer vergeten me naam te vermelden. Van mij dus.

    Joe!!!

  • 10 April 2005 - 09:51

    Mussenhof 24:

    Hallo Teun Hier het laatste nieuws van ons Met de Paas zijn wij op vakantie gegaan naar het Gaasterland met matig weer.De campingbaas was 25 jaar getrouwd en gaf een knots van een feest waar de oudjes zelfs nog met de beentjes van de vloer raakten.Na 5dagen zijn wij vertrokken naar Haaksbergen in Twente alwaar schitterend weer en mooie fietstochten. Maandag 3 April vertrokken naar Nijmegen aan de Waal.Weer mooi weer en veel drukte op de rivier. Donderdag werd het weer slechter en zijn we naar huis gegaan.Gister Zaterdag heeft je moeder ons geholpen om de bovenverdieping schoon te maken na de verbouwing van de badkamer. vanmiddag moeten wij naar een bruiloft uit de kennissenkring en van die feestjes zijn we er nog een paar te wachten. Teun ik denk dat de praatklier leegraakt.Dikke zoen van opa en oma

  • 10 April 2005 - 10:43

    Heej Teun,:

    Bij jou gaat het dus allemaal wel goed! Nu heb je aan iedereen gevraagt wat meer over Nederland te vertellen, nou lees ik dat je de verhalen naar je hoofd geslingerd krijg ook :P haha.... Ik ga morgen (maandag ochtend) een poging wagen om me cetificaat te halen , want ik heb nu al zo'n 2 maanden een scooter ( een vespa) maar zonder cetificaat heb je dr nog niet veel aan =D... Verder moet ik 17 mei op werkweek met school, en dan ga ik survivallen in Tjsechie, het Reuzengebergte... dus dat wordt voor mij écht overleven whaha.. maargoed, ik denk dat dat wel lukt! Nou, ik ga nog ff leren... kus steef

  • 10 April 2005 - 14:45

    Je Pa:

    Hallo Teun,
    Nou de boodschap is overgekomen, geen gezeik meer van er is hier niets te doen alleen positieve geluiden laten wij nog horen.Bij ons is alles OK Ik heb je al gesproken over mijn functie als Logistiek planner bij Wintershall, krijg ik van de week ook het verzoek om te vertrekken naar Gabon om daar een operatie te gaan vliegen met de King Air en met een Dornier 228. het betreft hier toeristen vervoer alla Tanzania. Ik ga het denk ik bekijken en als het een beetje binnen de limieten blijft en niet te vergeten het salaris is aantrekkelijk dan neem ik het in overweging. de voordelen zijn:warm- uitdagend- pionieren- ontdekken- altijd mooi weer, nadelen heb ik nog niet vernomen maar die komen ongetwijfeld nog boven het zand. Ik ga morgen weer naar huis, moet de rest van de week vliegen en ga volgende week weer offshore.
    Nou Righaas hier een groet van de productiehaas tot bells en mails.

  • 11 April 2005 - 07:59

    Hej Klootviool:

    Ja joh, ik denk laat ik je nog maar es een keer gaan vervelen met me gezeik.
    Ik was gisteren dus naar Hoorn want me vader lag daar met dat cruiseschip. We waren wel benieuwd waar hij nou mee vaart dus me moeder en ik gingen ff kijken op dat schip.
    Het is gewoon een vet mooi ding man! Ik had zo'n oud afgeracht vlot verwacht dat uit elkaar viel van ellende maar dat viel dus alles mee.
    Me vader heb ons een beetje alles laten zien want alle passagiers waren toch aan wal.
    Hij zag er trouwens uit alsof hij onder het spoor gelegen had want ze hadden gisteren een feessie gehad (hebben ze zowat iedere avond). Z'n wallen hingen op z'n knieën, dus die zullen wel flink doorgezakt zijn.
    Ik ben meegevaren naar Amsterdam want daar stond de auto waar ik volgende week mee op vakantie moet. Die moest ik dus ff ophalen en meenemen naar Wieringerwaard.
    Alle bemanningsleden zijn zowat Tsjechisch maar echt onwijs lache. Ik zou het hier ook wel een tijdje uithouden op dat schip denk.
    We lagen om een uur of 9 aan wal in Amsterdam en ik raakte dus met de Tipo naar huis. Het werd steeds donkerder en ergens ter hoogte van Hoorn merkte ik dus dat me licht het niet deed, alleen me stadslicht. Nou ik ben mooi doorgereden want anders sta je weer op zo'n parkeerplaats. Ik zag echt geen fuck. Was mooi klote dus.

    Nou je wilde verhalen zei je dus ik denk dat dit wel weer ff genoeg is. Het slaat natuurlijk allemaal als een lul op een drumstel met een kutgeluid maar goed, dan heb jij weer wat te lezen dacht ik zo.

    Houdt je taai en KEEP THE SOUL ALIVE IN THE BUSH !!!!!

    Ariverdeci

    Rob.

  • 12 April 2005 - 07:26

    Rob:

    Mooie foto's Teun !!!!!
    Het is ook nog steeds mooi weer daar he mazzelpik.

  • 12 April 2005 - 14:19

    Daan Van Der Hoek:

    he teun nou hier gaat alles z'n gangetje Kim is weer te werk in Duitsland en ik heb nog effe lekker vakantie. Zondag ben ik er weer van dan ga ik ook naar Seedorf.
    Ik moet met me hele peloton klompen kopen.
    de reden hiervan is dat we met z'n allen de klompen van een jongen uit Groningen aan de vloer hadden vastgelijmd. Hij ging toch een partij op ze plaat jongen toen hij erin stapte. nou hij was natuurlijk razend en stapte onmiddelijk naar de "ritmeester" onze commandant die wist na een kwartier brullen toch te vertellen dat hij een ludieke grap kon waarderen maar dat we nu echt te ver waren gegaan onze straf luid: Ga voor die jongen allemaal een paar klompen halen maat 43 in Groningse stijl en die nemen jullie maandag mee naar seedorf. dat is best een leuk idee maar wij vonden het niet zo'n goeie straf om met 17 man 1 paar klompen te kopen dus krijgt hij komende maandag van iedereen een paar klompen (voor de snelle rekenaars onder ons zijn dat dus 17 paar).
    Die kan dus de komende 34 jaar op een paar fijne klompen lopen.
    ik zal als ik er aan denk een paar foto's maken dan stuur ik je die wel op.
    Oh ja je hoeft niet meer te kijken voor een computer ik heb er een gekocht een nieuwe Apple iBook G4 das een fijn apparaatje.
    Nou witte neger hou je haaks en ik spreek je binnenkort wel weer.
    mzzzls

  • 13 April 2005 - 09:06

    Teuntje:

    Vandaag presentatie gehad en alle toetsen zitten er ook weer op dus ik ken weer lekker niks doen, daar ben ik wel redelijk goed in vind ikzelf. Ik zal je wel op de hoogte houden van de gebeurtenissen hiero. Het weekend maar een aantal alcoholische versnaperingen nemen denk, want ja je moet zo'n schoolperiode toch vrolijk afsluiten he, Teun drink jij er maar een van mij, zet het bonnetje maar op mijn naam joh. jochie ik spreek je. mzl niels

  • 13 April 2005 - 17:34

    Jo:

    zo teun,
    in dat verhaal van rob komt er een vage vrouw in voor, nou volgens mij is dat dat mens, die ook bij mij in de winkel kwam en die buiten dr vuist naar je toe stak, ken nie anders...

  • 14 April 2005 - 14:00

    Mam:

    He Teun,
    Je moet naar de tandarts op woensdag 24 April.Dat is zowiezo al moeilijk (dag en datum kloppen niet)maar in jouw geval een prijzige onderneming.Ik heb je maar ff afgemeld.Vanmorgen die stomme pluto weer opgehaald,ik dacht hij ken wel ff los bij de Wiba.Maar hij was nog niet van de riem af of hij zag een enorm gestresste kat wegrennen en die hond er achteraan natuurlijk.Nou ik kon roepen wat ik wou maar hij kwam niet.Ja toen die kat onvindbaar was kwam hij vrolijk terug rennen,de dombo.Tante Gerda is jarig vandaag dus ik was ook nog ff lekker aan het shoppen.Ik hoop dat ik haar blij verras.Leuk dat je fotos op je site hebt gezet,vooral die van die T.V. laat grote indruk achter???Ik zal jouw ook een foto van een stoeptegel opsturen,daar word je echt opgewonden van.Maar wel leuk om te zien waar je werkt.De jongens zijn er vandaag weer en die proberen mij uit te leggen hoe het yu gi yo kaartspel werkt.Nou wat denk je?zal ik het ooit leren?Ik zeg af en toe maar,oh ja en ja natuurlijk en dan vinden ze dat het voldoende is uigelegd,en ik ook.Dag Teun tot weder leze,kus mam

  • 14 April 2005 - 19:09

    Dirk:

    Ha die Teun,
    Terwijl ik dit schrijf is AZ aan het spelen tegen Villa Real uit spanje,PSV is een ronde verder dmv pealty's.Het eerste moet zondag naar Nieuwe Niedorp als het knap weer is ga ik ff heen op de motor, die heb ik met Peter v Oooy een paar weken terug ff rijklaar gemaakt. Nieuwe olie en zo, afgelopen zaterdag heb ik er ook nieuwe schokbrekkers onder gezet nu tuft ie weer als nieuw.Tegen etens tijd kwan Piet W langs om te vragen of ik trek had in een andere job bij de firma,ze zijn in Amsterdam een tecnische school aan het opknappen.Daar zit ook een machinale houtbewerkings lokaal bij die weinig gebruikt wordt,nou vroeg piet of ik geen zin had om daar jongens te helpen om die machines te bedienen en af te stellen.Ik denk dat wel leuk is,ken ik mijn hamer in de boom hangen,maar ik ga eerst nog ff om tafel met de bedrijfsleider om wat details door te spreken.Momenteel ga ik weer naar Haarlem te werk dus ik moet weer vroeg m'n nest uit en op tijd rijden want het lijkt wel al drukker te worden op de weg.Voor de rest weet ik niet zoveel nieuws te melden, als ik meer weet hoor je het van me.Ik neem aan dat het bij jouw allemaal naar wens gaat, pas op voor vliegende kurrekedillen en hou je hoeks.Nou ga ik AZ af kijken.De Wapper

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 138811

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: