Kerstmis, Chanoeka, Thanks giving, who cares??? - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Kerstmis, Chanoeka, Thanks giving, who cares??? - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Kerstmis, Chanoeka, Thanks giving, who cares???

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

15 December 2006 | Indonesië, Batavia

Ja Inderdatus ja iedereen gaat ze eigen weer helemaal volstouwen in de aankomende twee weken met kip kalkoen kogelbiefstuk en weet ik veel hoeveel ijs en gal en gal bubbels jullie nog meer weten weg te zetten daar tijdens de feestdagen. Vervolgens gewoon lekker doorzappen op de tv als je al die hongerbuiken in Afrika ziet, want dat is toch een ver van je bedshow en alle militairen die in Irak en Iran zitten hoeven ook geen steunbetuiging te verwachten. Althans zo breng ik dus de feestdagen door dit jaar, wat zijn jullie plannen?? Ik vind het toch altijd wel wat hebben die feestdagen het is 1 van de weinige keeren in het jaar dat we perse de hele week op elkaars lip moeten gaan zitten en vervolgens alleen maar zeggen hoeveel we van elkaar houden. En je blijf ook lachen, als de kalkoen verbrandt de biefstuk taai is of het bier savonds om half 10 op raak op oudejaarsnacht (tenzij je in Wieringerwaard woon want daar bellen ze gewoon Leo van der Steen nog ff op oudejaarsavond) of ze nog ff 10 kratten kunnen komen halen.......

Maar goed, ik ga samen met een of andere maloot op een party boot hier in Jakarta ff bruut uit ons dak, dat zal me daar een teeringzootje worden de nacht van 24-25 Dec. De herdertjes lagen bij nachten....... me zolen niks herders goedkope prostituees en losbandige vrouwen (zo dan zijn de oma's ook weer bezorgt met kerst om hun kleinzoon in JKT)

Nou het komt waarschijnlijk er op neer dat ik dus de 25e en 26e moet werken, maar dat zal wel niet zo vloeiend gaan aangezien ik als enige optie dat ik de nacht van 24-25 nadat ik van die boot afkom rechtstreeks door ga naar de zaak, maar dat lijkt me ook geen strak idee dus ik meld me eigen wel gewoon ziek.

FF kijken waar begon het ook alweer, euhmm het laatste dat ik me kan herinneren was vrijdag een week geleden. Ik zou samen met Darzian naar een disco genaamd BlowFish maar we waren om 6uur savonds in de EP en om tien uur was ik al zo lam, en ik had de grootste pret met Will (een andere voetbal kameraad) dus ik ging om half 1 naar huis en was daarom de volgende dag weer gewoon in staat om te werken. Zaterdag was ik ziek naar huis gegaan om 11uur smorgen omdat ik koppijn had en savonds zou er een of andere Dr. anders uit de States aankomen. Dus ik die vent opgehaald uit ze hotel en wij ff wat eten. Maandag zou ik met hem en Bas naar Sumatra gaan, ik was ff bang de hele zondag met die vent opgescheept te zitten, maar dat was gelukkig niet het geval want hij was hier al eerder geweest en hij had plannen voor zichzelf. Ik na het eten ff 1 biertje halen in EP, maar ondertussen had ik het wel bloedheet omdat ik nog ziek was. Maar 40 bier later voelde ik me sterker dan ooit en voor ik het wist was het half 5 smorgens. Zondag voetballen en daarna met het hele team wederom naar EP, man wat een teering zooitje werd het daar toen, iedereen met ijs te gooien en water en viltjes, dr waren klanten die stonden met hun bek open toe te kijken. Gelukkig deed eigenaar Lens ook mee met deze massale rel partij dus commentaar hoefde we niet te verwachten. Uiteindelijk stond 1 jongen helemaal lam op de bar, en ziet ie zo ze broek van ze hol zakken, dus daar heb ik ff gauw een foto van gemaakt hoe hij in ze onderbroek op de bar stond te dansen....... dat soort foto's zijn altijd leuk tijdens trouwerijen enzo!!

Nou maandag ochtend om kwart voor 4 dr uit en in de auto naar het vliegveld. Mooi eerste klasse vliegen want de economie klasse zat vol, toen vanaf Pekanbaru wederom 3 en een half uur in de auto. Dr Ahmed ging voorin zitten met ze 170kg en Bas Ik en rasdebiel Zulkifli achterin. Bas weegt 150, ik 75 en Zul 60kg, je snapt hem de auto hing wat naar rechts en was ook niet zo snel meer, en ik had het idee dat ik naast een verzwaard luchtkussen zat met die bolle naast me. Ik de hele weg tegen Bas te zeiken: Zo je wordt er niet lichter op he, of bv: Al bijna twee uur gereden en je lichaam begint nog steeds geen reserves aan te breken...?? En Bas vanzelfs, denk er om he krullenbol ik betaal moet nog steeds tekenen voor je salaris, en anders stop ik je voor de komende twee maanden onderaan de stapel!!!

Nou eenmaal in Duri dat was wel een Suczeven, met onze nieuwe Compagnon Dr. Ahmed van het bedrijf Advantek. Savonds bleven we in Duri overnachten want de wegen daar zijn zowat onbegaanbaar. Allemachtig wat een ranzig en verrot hotel was me dat zeg, volgens mij heb ik nu meteen geelzucht, hepatitus A,B,C,D,E,F en G opgelopen, maarja dat gaat wel weer over..... Daarna smorgens in de auto terug naar Pekanbaru, en met het vliegtuig weer naar Jakarta. Daar zeiden we Ahmed gedag die rechtstreeks doorvloog naar Tunesie, en wij gingen rechtstreeks naar de Star Deli. Daar hebben we het personeel ff gek gemaakt en toen na gegeten te hebben in EP zijn we maar op tijd naar huis gegaan.

Nu is Bas weer terug gegaan naar Balikpapan en ik zit in Jakarta met de gebruikelijke problemen van de dag te knokken.

Ik heb verder niks meer te melden op het moment.

Groeten van Teun Sabel Tasman, een prettige paardenmarkt en een gelukkig 2040 toegenwenst, tegen die tijd zal Vlaanderen wel daadwerkelijk onafhankelijk zijn, en zijn de ijskappen gesmolten en zullen jullie wel onderwater wonen met die sponzige dijken in Nederland.

Ciaou ;-)

  • 15 December 2006 - 11:08

    Eef:

    ha die teun!
    weer een mooi verhaaltje van je. Ik heb al weer fijn weekend, en ga d'r weer ffies van genieten natuurlijk.. nick en simon zijn in de gevel van jan smit weetjewel.. dus daar moet vanavond ffies mee meegeblerd worden. jij ook een goede kerst toegewenst mop. kus eef

  • 15 December 2006 - 19:23

    Elly:

    Omdat die ex-militair het voornemen heeft om met de Kerst een weekje te gaan Polen, gaan wij ons ruim voor die tijd verzamelen zodat hij en Ania er ook bij zijn.
    De Kerst wordt dan eenvoudig en rustig.
    Dat wordt Sonja Bakker en Andre Hases!!!

    Heb jij de Kerstboom al staan, of ben je zelfs dan gedoemd om in EP of de SD te verblijven? Nou ja, van gezelschap ben je dan in ieder geval verzekerd en da's ook wat waard.
    Heb je al gescoord met je naamloze kado? Nou ja, vertel ook maar niet.
    Wij wensen je goede en gezellige Kerstdagen, dat lukt je vast!

    Dikke zoen!


  • 16 December 2006 - 11:34

    Van De Verslaggever:

    Teun Teun Teun wat een mooi verhaal weer. Wat jammer dat ze in indonesie geen echte kerstbomen hebben staan,laat staan dat zij het vieren. Het zijn tenslotte moslims (voor 90%). Maar zoals het een goede moslim betaamt profiteren ook zij van de goede kanten van het christendom. ofwel zij vreten graag van twee walletjes. Dus heb je de kerst vrij. ik hoorde van een infiltrant in jouw communie,dat jij het sinds kort doet met een getrouwde vrouw.(hoop dat het geen travestiet is)Ik heb ook vernomen dat het je geen reet scheelt.Maar ik ben wel benieuwd hoe jij je kerst dan gaat vieren. Om al het familie gezeik en verdere verplichtingen te vermijden blijf je dus in Jakarta, maar ga je nu bij haar thuis (met haar man erbij) schijnheilig zitten doen dat je het gezellig vindt, of moet je op adientie naar haar familie om geintroduceerd te worden als de blanke (vaak bezopen)vriend. IK hoop dit in je volgende verhaal te lezen. Gelukkig zijn er ook mensen die wel werken met de kerst,horeca en offshore. die laatste groep vooral om de mensen die niet werken van de nodige brandstof te voorzien om de kalkoen gaar te krijgen en om het een beetje gezellig warm te hebben met die dalende temperatuur in de komende dagen. Als laatste je bloodbrother gaat ook aantreden in het vak voor geldverslindende olie boortorens om maar es te beginnen als dekknecht, en dit is bedoeld zoals geschreven. zijn Poolse schone is zeer vereerd dat zij hem wat meer gaat zien. Ik weet verder niet zoveel meer te vertellen, alleen dat je stiefzus d'r fiets weer is gejat, doos had hem weer niet op slot staan, mag hopen van de rest nog wel. by the way die Johan die jij had geinviteerd is niet meer gesignaleerd.
    Een groet uit slapland

  • 16 December 2006 - 13:01

    Hee Kerstbroertje:

    Ken die auto nog wel rijden met al dat gewicht er in als ik het zo hoor is die meteen aan nieuwe schokbrekers toe. ik heb donderdag me laatste werkdag gehad, en ben toen effe in eindhoven te stappen geweest dat was wel een succes, ik kwam als een balletje terug op de kazerne waar ik vervolgens om 0400 het parkeer probleem bij het slaap gebouw heb opgelost, door de paaltjes die de weg blokkeren effe eigenhandig te verwijderen en een nieuwe locatie te geven, dwz voor de deur van het staf gebouw. toen nog effe naar de YPR om daar het nodige schilderwerk te verrichten dus die is niet zo tactisch meer met al dat rood haha!!

    verder heb ik nu effe weinig nieuws volgende week keuring en training en dan vakantie naar Polen.

    de groeten je broer en Ania.

  • 17 December 2006 - 12:19

    Rob:

    Je hebt het wel onwijs zwaar daar als ik dat zo allemaal lees; voetballen, zuipen, partyboot, beetje aankloten en tussendoor nog wat werk proberen te verzetten. Begrijp wel dat je voorlopig daar nog wel ff blijft...
    Hier bijna kerst, moet veel werken. Heer Petter maakt optimaal gebruik van zijn "vliegende keep"

    Teun, de mazzel en ga je spreken.

  • 22 December 2006 - 11:17

    Hey Teunus:

    Wij wensen je natuurlijk toch heel gezellige dagen toe met de kerst.En een leuk uiteinde en een goed begin van het nieuwe jaar.In gedachten ben ik heel vaak bij je deze dagen.Lekker dat we elkaar ff uitgebreid hebben gesproken.Jouw kerstmenu bestaat vast uit boerekool zonder worst.(of zit unox ook in Jakarta?)
    Veel plezier ook met de jongens,ga maar mooi met ze naar cheetos.Daar heb ik ook mijn ogen uitgekeken.En de oude batavia haven in Jakarta is echt een aanrader.Ook voor visserman Maarten.
    Dag mop,kus mam

  • 22 December 2006 - 16:06

    Fam Breed:

    Teun, Ook wij wensen je natuurlijk fijne feestdagen en een goed 2007. Zo te lezen kom jij de feestdagen wel weer door. groetjes van ons allemaal.

  • 22 December 2006 - 16:12

    Joke:

    Hoi Teun

    Ook wij willen je even een hele mooie kerst en natuurlijk een knallend uiteinde toewensen.Groetjes Piet en Joke

  • 22 December 2006 - 20:10

    Hoi Teun:

    Ook vanaf de "met een wit pak sneeuw bedekte " Molenweg hele prettige en zonnige kerstdagen toegewenst en een "spetterend" uiteinde.
    Groetjes de Tillies

  • 23 December 2006 - 08:36

    White Chrismas:

    Ja hoor,nog nooit zoveel sneeuw gezien.
    Teun,een "warme" kerst toegewenst vauit een koud Schagerbrug.
    Tante Ank.

  • 26 December 2006 - 00:59

    Bren En Yvon:

    Zo te lezen heb jij alle ziektes die de mensen maar kunnen wensen! kerst wordt daar dus ook geod gevierd! Nou in Melbourne hier is het traditionele hollandse kerstweer er! koud regen kut gewoon. maar dat mag de pret niet bedrukken, uitgaan met die handel! gratis lunch in het hostel erbij en genieten maar denk! vandaag boxingday, achterlijke idioten die de hele dag naar een cricketwedstrijd zitten te kijken zeg maar. fijne dagen nog
    kus van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 138837

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: