Vanaf de Galveston Key - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Vanaf de Galveston Key - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Vanaf de Galveston Key

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

14 Juni 2005 | Vietnam, Hanoi

Een goedendag mijn trouwe lezers en verdere aanhang!!!!!

Nou ik was dus naar Singapore voor een paar dagen om een nieuw visum te halen en uiteindelijk was ik na 6 dagen weer terug in Vietnam. Ik ging vanuit Singapore opnieuw met Singapore Airlines naar Vietnam, en heb op dit momment vijf uur tijdsverschil met jullie. Ik bevind mij nu op de Galveston Key (dit is de naam van het olieplatform) en ik heb het zware werk nu op het momment weer eventjes achter de rug. Toen ik aankwam met het vliegtuig op Ho Chi Minh was het een eitje om naar Vung Tau (dit is de juiste spelling ik schreef deze naam de vorige keer verkeerd met me doedelzak smoel) te komen want ik wist de beste manier van reizen al. Ik kwam dus met de boot aan in Vung Tau na anderhalf uur varen, en ik weer naar hetzelfde hotel. Het was inmiddels al weer half drie smiddag's (ik was smorgens om half 8 naar het vliegveld vertrokken vanuit het staffhouse in Singapore) en ik besloot dat ik na deze lange reis van kwalitatief weinig doen maar eens een beetje nuttig computer werk moest gaan uitvoeren. Helaas het bier in de minibar op mijn kamer was mij een doorn in het oog, en dus besteede ik mijn tijd om die minibar maar eventjes leeg te zuipen!!!! Nadat ik dat gedaan had vond ik dat ik wel een avondmaal verdient had, want ja van dat kantelen krijg je honger!!! Ik dus uit eten en een 7 dollar verder was mijn maag gevuld met spare ribs en verse groenten. Nou toen ging ik maar op tijd te bed (9uur) met een stuk in me kraag want tijdens dat eten ging ik heus niet ineens plantenwater of Buckler drinken... De volgende dag zou ik om 6uur smorgens naar de helihaven gaan per taxi en dan om 7:30 weer naar het olieplatform vliegen (De Galveston Key) Toen ik op het rig aankwam kon ik meteen hard aan het werk, en om 12 uur snachts had ik het uitwisselen van de koelings ventilator af. Vervolgens heb ik allebei de machines opgestart (dat was wel een beetje spannend want het was mijn eerste keer dat ik dit alleen deed) maar alles werkte goed en liep keurig (en nu nog steeds) en om 2uur lag ik eindelijk te bed. Nou vandaag heb ik nog het een en ander aan instellingen verandert (moest wel smorgens om 6uur me bed weer uit dus het was een kort nachtje maar om 2uur vanmiddag was de mud engineer zeer tevreden en stelde voor dat ik maar ff bij ging slapen. Nou toen heb ik dus maar ff lekker tot 5uur op me nest gelegen en ik ben er nu weer helemaal klaar voor. Ik heb nu ook wel wat leukere contacten op de rig met de andere europese en amerikaanse jongens hier dus tezamen met het werk vliegt de tijd nu wel lekker voorbij. Deze klus zal waarschijnlijk zon 3 weken duren, en waarschijnlijk zullen de volgende 2 weken saai zijn omdat dan onze machines al weer uit gezet kunnen worden, en ik vervolgens eigenlijk weinig meer te doen heb. Naja dat zal ik wel zien en dat laat ik nog wel aan jullie horen hoe het verder dan gaat. Af en toe bel ik nog ff met Bas voor wat vragen en ff op de hoogte blijven. Ik heb nu weinig idee meer of ik nog terug ga naar Indonesie of wat ze verder nog met me van plan zijn, ik weet nu weer net zo veel als wanneer ik aan de stage begon NIKS. Maar dat houdt het avontuurlijk en verassend!!! Ohja de vorige keer dat ik in het hotel verbleef moest ik zelf eventjes de rekening voorschieten omdat dit hotel geen rekeningen naar het buitenland stuurt (Singapore) nou dat was geen probleem, alleen een beetje gek dat de rekening nu de tweede keer wel opgestuurd werd. Nu lijkt het er op het momment op dat ze me voor de verkeerde hebben aangezien en dat mijn rekening naar een ander bedrijf wordt gestuurd. Nou bedankt zou ik dan zeggen ik heb erg van deze nacht gratis genoten. Ik heb zondag ook nog een rondje door Vung Tau gelopen maar daar valt praktisch weinig te beleven, het is zeg maar een beetje het Anna Paulowna van Vietnam, het lijkt wat maar het is net niks!!! (kom maar kom maar kom maar.......

Ik ga er weer ff mee stoppen want er zijn nog meer mensen die willen computeren en internetten.

Kunnen jullie trouwens die zielig zeikboekjes van Yvonne Kronenberg (ik zag ze op het internet) met de titels: Vrouwen komen van Venus mannen van Mars, of Alles went behalve een vent!!! Ik ga een boek schrijven met de titel: Ik neuk nog liever een seropositieve dwerg dan Yvonne Kronenberg!!!!!

Jongens ik zou zeggen hou je scheef, en niet te veel appelmoes naar binnen metselen want anders groeit er straks een peerenboom uit je neus of een bessenstruik uit je oor, vervolgens krijg je dan weer vogelnesten in je oor, en dan mag je dat vogelnest weer niet verwijderen omdat het beschermde vogels zijn enz enz

Afijn PAST OP VOOR KONIJNEN MET 5 VOETEN!!!!!!


Teun Sabel

  • 14 Juni 2005 - 13:48

    Heleen:

    Zo jongen, eindelijk weer 'ns aan 't werk? En dan meteen al weer in het vooruitzicht om een tijdje 'niks de doen'. Volgens mij valt dat niks doen van jou wel mee! Je vindt vast wel weer iets nieuws om je dagen mee door te komen daar in het verre Azië.
    Veel plezier!

  • 14 Juni 2005 - 15:06

    Rob:

    Wat een geouwehoer weer Teun! Wel mooi geouwehoer.
    Alles gaat bij jou dus - net als hier - zo zijn gangetje. Hier niet veel bijzonders te melden. Ben vandaag en morgen vrij maar ik denk dat ik weinig spannends zal gaan doen. Je hoort wel weer van me.
    Teun, de groeten en we mailen weer.

  • 14 Juni 2005 - 15:53

    Dirk:

    Nou nou jij ken het weer mooi vertellen mister Sabel, als ik je verhaal zo lees dan draai jij straks nergens je hand meer voor om.De olie maatschappijen staan straks voor je in de rij om je een werk contract aan te bieden, bij mij op de school gaat het ook zijn gang al wordt het wel moeilijker om die bad gasten aan de gang te krijgen en houden want de grote vakantie zit er aan te komen dus ze krijgen al minder zin om wat te doen.Neef Thijs was gisteravond ff hier om zijn race monster te showen een blauwe fiat punto, leuk wagentje zag er goed uit strak in de lak en van binnen ook nog netjes.Hopelijk houd hij de glimmende kant boven en zijn sloffen tussen de lijntjes.Hier aan de sportlaan is alles weer bij het oude en gaan met frisse moed verder,verder ben ik druk met het pauwe tournooi heb er al 3 gespeeld en ook gewonnen straks moet ik weer dubbelen.Wat ik je nog even wil zeggen is denk nof ff na over wat ik in mijn mail schreef,never say never.Nou ouwe banane plukker doe geen rare dingen en pas goed op je zelf

  • 14 Juni 2005 - 16:27

    Tom Vb:

    zo teun mooi verhaaltje weer ,plezier daar met die werkzaamheden daar maak je nog wel genoeg foto's want dan kunnen wij ook nog een beetje meegenieten van het land en zeeschap daar. ik spreek je. groeten sportlaan 43

  • 14 Juni 2005 - 21:03

    Tante Ank:

    Hoi Teun,zo te lezen heb je alles weer goed onder controle daar, dat doe je goed.Thijs heeft inderdaad een auto gekocht een Fiat punto, zwaar behangen met spoilers, lijkt heel wat maar er zit geen gang in(gelukkig). Dus hoeven wij niet meer bang te zijn dat hij de Rover in de prak rijd.
    Pieter zijn stage bij het ECN schiet ook al lekker op. Hij wordt donderdag de 16e alweer 22 jaar.Ja ja tijd vliegt als je lol hebt.Over Yvonne die heet Kreuneberg wist je dat niet ? en wat is er mis met konijnen met 5 poten ? Ik heb daar nooit geen problemen mee, zijn prima konijnen smaken goed hoor.
    Nou Teunus ik duik in mijn sarcofaag en wens je het beste. De Wapper.

  • 15 Juni 2005 - 13:00

    Mam:

    Hey fulltime machinesleutelaar, wat lees ik nou?Loopt het ff niet van een leien dakje?Ja jongen dan lijkt alles wel tegelijk mis te gaan ,maar met logisch nadenken kom je er vast wel uit hoor.Je moet ook niet zoveel drinken, dat tast je hersens aan.Korsakoff heet dat en het lijkt op alzheimer maar dan is het je eigen schuld.Dat ken je nou ff net gebruiken want je zit midden in een sollicitatieprocedure,toch?Hier breekt de zon weer door op alle fronten.Dirk word als hij zo doorgaat tennis kampioen en ik niet.Ik hou het maar bij de clubkampioenschappen,dat is mans zat voor mij.Ik draai nog steeds al je verhalen uit de computer en dat word al een enorm boekwerk.Daan moest deze week in Den Haag een wacht lopen met een jas met gouden knopen en tressen en met een sabel.Wij hopen natuurlijk op fotos.Daan had ons dit weekend al getrakteerd op een voorstelling van die gasten die dat moesten oefenen.Nou daar kon Bertje Visser nog een puntje aan zuigen.Dus ik ben wel benieuwd of het allemaal volgens schema verlopen is.Nou jongen ga jij nog maar ff puzzelen en bekijk de zaak van alle kanten want zo moet je problemen oplossen in het leven.Dag mop,dikke kus van je mam

  • 17 Juni 2005 - 21:14

    Tineke & Mick:

    Hey Krullebol, ik lees regelmatig je verhalen en man man wat ken jij mooi lullen.Mooi om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt, je zou haast denken dat het een vakantie is i.p.v. een stage.(bieren, uitgaan, meiden etc.)
    Hoe kom je nou ineens aan die Yvonne Kronenberg???
    Liep die daar ook rond ofzo, op zoek naar een lekkere vent??? hahaha
    Zeg euhhh Teun, ben je wel hier als het buurtfeest is?
    We willen jou er niet bij missen hoor want je moet wel een spannende act neerzetten. We hebben allerlei nieuwe mensen in de straat dus genoeg leuke keuzes gna gna.
    Je kan natuurlijk ook gewoon Sugar lee Hooper doen, maar dat win je niet, dan kunnen alleen je moeder, Ria, Tante Ank en ik goed neerzetten ahum.
    Nou Teun, meer heb ik niet te liegen dus ik zou zeggen, vermaak je....(overbodig want dat doe je evengoed wel)
    Groetjes van Tineke (en Mick)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 138811

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: