Vers van de krantplatdrukmachine - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Vers van de krantplatdrukmachine - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Vers van de krantplatdrukmachine

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

15 April 2005 | Indonesië, Balikpapan

Zo Kornuiten en struikrovers daar was ik dan alweer met een verhaal van hoe de indiaanen hier op het moment van de cowboy's verliezen.

Het gaat dus als volgt!! Ik hoorde maandag om half 5 dat ze een hulp nodig hadden voor een klusje offshore, nou dat leek me wel weer es wat. Het bkost je dan namelijk niks, betaald beter, het eten is goed en ik hoef het niet zelf te maken of te kopen. Nou dinsdag morgen om 5uur me bed uit om half 7 op de zaak en om 7uur met de taxi naar Andill (de haven waar de boten vertrekken naar de rig's) Nou na 1.5uur rijden als een maloot, want die taxi chaufeur reed alsof de duvel hem op de hielen zat kwamen we om half 9 aan in Andill, daar bleek dat Novie (mijn domme niet engels willen sprekende collega) de hele taxi had afgehuurd, dus moesten wij wel 10€ betalen voor de gehele rit. Nou die mocht Novie dus lekker betalen.... Net als de vorige keer, was de boot die ons nu naar de rig Hibiscus zou varen vertraagd en dus konden we van half 9 tot 12:15 wachten op de boot. Toen wij om 14:15 aankwamen op de Hibiscus pakten we even onze tassen uit en kleden we ons om (Het was een mooi en groot rig alleen jammer dat je ipv onder een fatsoenlijke deken onder een paarden afdekhoes moest slapen) Nou goed wij begonnen om 3uur met het opzetten van onze installatie en om 7uur waren we klaar, na wat gegeten te hebben (het eten was echt goed lekkere biefstuk en grote steak's) ging ik om 9uur te bed. Ik was namelijk vroeg uit me bed en had het grootste gedeelte van de dag me eigen verveeld, en daar wordt je toch wel moe van, van dat niks doen!!! Nou om 12 uur snacht's werd ik door me collega wakker gemaakt want we moesten de installatie opstarten (ik zal jullie de saaie details besparen) Om 5uur waren we klaar met het verpompen van de X vloeistof en toen moesten we de installatie nog schoonmaken en opruimen. Om 7:30uur ging ik toch wel redelijk kapot van het werken te bed. Om 12uur maakte mijn collega mij weer wakker om te lunchen, omdat we na de lunch (om 1uur) waarschijnlijk standby moesten staan. Dus ik sta in me werkpak om 1uur te wachten op me collega, maar die gast komt maar niet opdagen. Na een uur rond gelopen te hebben (ff verkennen wat er allemaal op dat rig aanwezig was) besloot ik terug te gaan naar me kamer, waar tot mijn verbazing me collega gewoon lag te slapen. Dus dat is wat standby hier betekent dacht ik!!! en ben toen ook weer lekker te bed gekropen. de volgende avond en de dag er op hebben we wat klein werk gedaan en veel geslapen, want het kaarsje gaat een keer uit he (of in mijn geval DE FAKKEL) Vandaag ''vrijdag'' zijn we met de boot terug gegaan naar Andill, ik heb wat foto's gemaakt op de terugweg zoals jullie kunnen zien, en ik hoop dat jullie ze mooi vinden (als je mijn hoofd er bij weg kan denken tenminste ;-) Nou nu zal ik jullie eens vertellen over de taxi rit opweg naar huis. MIJN LEVEN HING AAN EEN ZIJDEN DRAADJE!!! Ik stap met Novie in de taxi maar deze keer huurden we niet de hele taxi af (ja dat scheelt namelijk 8 euro en ja BEN JE NOU NEDERLANDER OF NIET?????) Afijn wij in de taxi het ging allemaal lekker, lekker, lekker, prima, prima, prima, er stapten nog meer mensen (apen) in het o zo kleine taxi busje. En jullie weten vast wel hoe ze die busjes hier kunnen vol proppen, nou dat was niet zo erg geweest als IK er niet bijgezeten had met me lange Hollandse hoeven!!! Dus jullie kennen me ik ben ruimdenkend, ik denk Teuntje knul! je moet je aanpassen dat doen zij wel niet bij ons maar iemand moet het goede voorbeeld geven hoe het ook kan!!!!UITROEPTEKENS Dus ik vouw me knieen achter me schouderbladen en houd me stil. Er was niks aan de hand totdat we over de helft waren, toen kwam die taxi machinist (hij zou nooit meer een stuur in ze handen mogen krijgen) een collega tegen. Hierop besloot de machinist een wedstrijd te houden wie het snelste was (onder de jongeren beter bekend als BATTELEN) Ja en toen werd het ruig, zielen nog schaamte werden gespaard, inhalen ging bij voorkeur in de bocht of op ze minst als er fietsers tussn zaten!! Ook inhalen met ze vieren naast elkaar op een tweebaans weg werd een bruikbaare gelegenheid (met ze drieen is hier normaal er rijdt altijd wel iemand op de middenstreep) Ik geloof dat het toch al gauw een millimeter scheelde tussen dat kleutertje en onze taxi, mijn hart stokte in me keel maar de taxi machinist nam nog steeds niet de moeite beide handen aan het stuur te doen. Nadat we na 15km in 5 min de andere taxi inhaalden kon ik weer opgelucht me longen vullen met as en rook (iedereen rookte in die taxi en aangezien het geen touringcar was, was er geen ruimte meer voor zuurstof) Nou ik zal je zeggen ik heb wel eens in Loret de Mar in een bus gezeten, die buschauffeur was in ze normale leven volgens mij bakfiets courier. Ik zat toen te bidden tot Allah voor me leven (Allah ken je nagaan hoe erg ik toen al in de war was) maar in vergelijking hiermee viel dat allemaal in het niet!!!! Naja ik ben weer in 1 stuk thuis gekomen en de rit koste me maar 2€ (en 5jaar van me leven) maar ik ben wel weer klaar voor de volgende rit. Ik ga waarschijnlijk in de loop van volgende week opnieuw offshore en ik laat het wel ff aan jullie weten als ik ga (als ik het meer als 4uur van te voren weet tenminste) Nou stelletje Kaalbil baviaanen ik ga er weer mee stoppen, iedereen bedankt voor de mailtjes maar ik heb denk ik voorlopig nog ff geen tijd om ze te beantwoorden. Ja sommige dingen hebben af en toe in bepaalde tijden meer preoriteit........


ik zou nog even een stukje zuivere informatie met jullie willen delen: Kijk ik rook als zon beetje de enigste in dit land niet, want van roken ga je dood. En als je dood ben dan ben je een belangrijk deel van je leven kwijt!!!!!


Groeten van jullie Teun Sabel (in het engels vertaald Tony from the Angle)

Ajuus parapluus en tot de volgende fietstassenknipbijeenkomst

  • 15 April 2005 - 14:35

    Tante Riny:

    ha die Teun,

    Man wat kan jij toch heerlijke verhalen vertellen.Ze lezen alsof wij er allemaal bij zijn geweest.Ga zo door en maak veel plezier (dus niet van die enge taxiritten)Al schrijven we niet altijd terug, je verhalen lezen we zeker.
    groetjes van de hele familie uit de polder.

  • 15 April 2005 - 16:10

    Teun:

    Het is weer een bijzonder onwijze belevenis die je met ons deelt. Ik reed vandaag op de Barsingerweg en die was half afgesloten want ze waren de bomen aan het snoeien.(hoe bedoel je saaie details?)Wij reden daar twee rijen dik,ik met mijn ogen dicht en adem ingehouden om me eigen en mijn auto zo klein mogenlijk te maken.Dat hielp goed ik kwam er heelhuids langs.En vervolgens werd ik in Barsingerhorn met open armen ontvangen.Nadat ik de w.c.'s gezuiverd en de rest van het huis gekuist had mocht ik na het eten weer naar huis.Daar werd ik liefdevol onthaald door Kevin en Toet.De jas van Toet lag op de zwarte bureaustoel en Kevin stond zich zenuwachtig de buik te schrobben.(je kent het wel)Dus eerst maar ff met de hond op pad.Halverwege deze tocht verstapte het kleine beestje zich zo erbarmelijk dat hij eigenlijk niet van plan was om nog een poot te verzetten.Maar ja hij wou toch wel naar huis.Goede raad was duur en geduld was hier een schone zaak.Eindelijk thuis aangekomen besloot ik om jou eens uitgebreid(zoals je hebt gevraagd)op de hoogte te stellen van wat hier allemaal op dezelfde vrijdag gebeurt als bij jouw.Volgende keer toch maar weer een korte reactie denk??? KUS MAM

  • 15 April 2005 - 16:32

    M.:

    Haa Die Teun
    ZO neger.. hier gaat alles op rollen..
    Het weer wordt langzaamaan beter.. de kermis komt eraan.. koninginnedag..
    van de week school weer ffies afgerond allemaal met voldoendes dus dat gaat goed!
    zondag gaan we ff met niels en gert naar de top 100 in middenmeer.. daar woont alleen maar zielig volk.. maar we gaan met een groepie heen dus dan is het wel lachen..
    zondag nog ff voetballen tegen niedorp.. wordt wel weer een makkie denk..
    ga je nou nog naar Bali eigenlijk of niet?
    dan regel ik ff dat pauwenpop een week wordt uitgesteld.. of ik win volgende week de lotto dan koop ik bali wel en dan houden we pauwenpop daarzo!
    teun ik zeg joeh!

  • 15 April 2005 - 20:46

    Rob:

    Ha die Beun,
    Was weer een mooi stukkie Teun, kon je Taxi Schreur niet ff bellen? Die zijn er altijd wel binnen een kwartier ofzo.
    Ik had vandaag me laatste dag bij Toerkoop dus ook dat zit er weer op.
    Ik heb nu dus mooi me diploma. Ik heb niet zoveel te vertellen denk ik dus ik verzin wel weer es wat.

    Teun, ik spreek je weer.

    Mzzls.

  • 16 April 2005 - 18:06

    Opa En Oma Hoek.:

    Hoi krullebol je vind dat je wel eens wat leuks wou horen van het thuis front goed bedacht hoor maar het valt niet mee als je al een week ziek in bed lig .Mocht je werk daar niet meer bevallen dan kan je wel als journalist gaan werken je babbels zijn prima . maar we genieten er wel van .volgen de keer meer eenkus van oma en een hand van opa groeten mijn boiiiiiiii....

  • 17 April 2005 - 08:09

    Mussenhof 24:

    Schitterend verhaal Teun Ik heb gehoord dat Dirk er een boek van maakt . kun je het later uitgeven .Wie weet Groetjes opa en oma

  • 17 April 2005 - 11:02

    Elly:

    Ha die Teun, wat een verhaal..je hoeft je mouw ook maar open te houden en bij wijze van spreken niet eens te schudden. Het valt me op dat je daar toch stiekum een zolangmogelijkewoordencursus hebt gevolgd of speel je met Bas elke avond galgje? Zijn die offshore-lieden bij jullie net zo aso als bij ons? Er waren er bij ons weer een paar (inderdaad Engelse) die zo laveloos hun kribbe probeerden te vinden dat er 1 naast een wildvreemde meneer, die niet houdt van zijn kamer op slot doen, is geschoven en vervolgens in een coma raakte waar hij met geen 7 paarden meer uit te krijgen was. De oorspronkelijke gast wenste niet naast die dronkelap verder te slapen, dus..probleempje. Toen hij de volgende morgen -van niets wetende- €90,00 moest afrekenen was hij even niet thuis. Gewoonlijk worden bedbevuilers, waarvan de stomerijrekening naar de Company gaat onmiddellijk ontslagen, nou deze ook. Ook bezoek van lichte zeden leidt tot problemen maar kan evenals de genuttigde drank wel betaald worden, ergens mis ik dan iets. Ik hoop dat het er bij jullie beter aan toe gaat. Afgelopen week hadden we weer eens een CBR-weekje. Stefanie haalde haar certificaat en scootert er nu dus ook op los en Chris heeft zijn rijbewijs en -je kent hem- het duurde welgeteld 2 dagen voordat er een 4-wieler voor de deur stond. Hij verplaatst zich nu in een Suzuki Alto en had op dag 1 al 4 passagiers uit de Gevel mee naar Wieringerwaard. Heb je beeld, 5 personen in een Alto? Zijn scooter ging dezelfde dag nog aan de wilgen. Hij moet nu nog wel enkele voertuigen afvoeren voordat de buren protesteren, maar goed het hutje (had jij al niet meer meegekregen geloof ik) is verkocht, nu de scooter en de boot nog. Persoonlijk zou ik met de zomer voor de boeg de boot nog ff houden, maar wie ben ik? Nou Tony Melony houd je goed maar dat zal nu je in Allah bent zeker lukken and have fun, wat met hem misschien wat minder zal zijn.
    Groetjes van allemaal!

  • 17 April 2005 - 17:10

    Jolien:

    hey teun, zo mijn weekend zit er alweer bijna op, en ik heb helemaal niks gedaan. een oersaai weekend dus. ben de hele week ziek geweest en daarom ben ik ook maar niet uit gegaan zaterdag. ik was lekker vrij van me werk het hele weekend dus heb helemaal niks gedaan. is trouwens ook wel is lekker. zaterdag overdag even voetbal kijken bij yorick en ingmar, jasper was er ook smiddags, dus dat was nog even gezellig. zaterdag avond was rob bij mij, die ging ook niet uit, we hebben samen met marit een film gekeken en daarna maar even de oude videoband van disney en playback uit de kast gehaald. is ook wel weer is leuk om te zien. vooral hoe ik daar stond te playbacken op de househit van de smurfen!! geweldig!! vandaag (zondag) voetbal gekeken in niedorp, 1-1 stand, ik vond het wel een leuke wedstrijd om te zien. nu is verder iedereen naar de top 100 en zit ik dus fijn thuis, genieten! maar ach ja volgende keer kan ik weer mee, het zijt zo. morgen beginnen we weer met een nieuwe periode op school, moet ook nog de cijfers van afgelopen keer terugkrijgen, ben benieuwd wat daar uit komt. goed dit was dus mij weekend, niet zo denderend, maar volgende week ben ik jarig, dus dan heb ik het al druk genoeg.

    Teun de groeten en je hoor weer van me, joe kus jo

  • 21 April 2005 - 16:08

    Nilson:

    He Teuntje,

    Ik kan nu wel begrijpen waarom die mensen daar niet zo oud worden als hier en ik maar denken dat komt omdat hier de zorg beter voor mekaar is. Nou die theorie kunnen ze ok wel weer op hun buik zetten. nou ik hoop voor je dat je niet weer z'n jostie tegen komt die je leven ff 5 jaar korter maakt. Maar ik begrijp een beetje uit je verhalen dat je (een slappe ouwe hoer bent) dat je het nog steeds naar je zin hebt.En daar ben ik erg blij mee. Hier gaat ok alles lekker het weer begint er een beetje op te rooien ik hoef m'n muts niet meer op. het is hier z'n 14 a 15 graden ja ik weet je begint al te verkrampen als je die temp ziet maarhet is hier best aardig. Koninginen dag is bijna dus ik hoop dat het dan 25 graden wordt maar ja dat geluk zit er niet in denk ik. maar ondanks dat zal ik een biertje op je doen en zal ik ff op je toosten dat je nog een mooie weg mag blijfen. (haha) Nee man van mij mag je wel weer eens je neus hier laten zien (niet te lang hor) maar dat duurt nog ff. Hou je taai en doe lekker rustig aan he. gr Nilson

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 138868

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: