Tussen de wal en het skip - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Tussen de wal en het skip - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Tussen de wal en het skip

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

10 Mei 2007 | Indonesië, Batavia

Hee mafketels!!

Dus ik denk bij me eigen ik heb lang genoeg in dat belazerde Singapore gezeten ik moest maar weer ff terug naar dat heerlijke vervuilde en stinkende Jakarta. Ik moest ik weet niet hoeveel troep meesjouwen voor een installatie klusje dat ik in Jakarta zou doen dus ik heb al me kleding + XBOX maar in Singapore bij Bas achter gelaten en ik had vervolgens alsnog 24kg overgewicht (aan bagage he, niet dat jullie denken dat ik me eigen navel niet meer kan zien) Nou ik kom aan bij de douane hier in Indonesie meteen gezeik vanwege al die troep die ik mee had gesjouwd want daar moest ik schijnbaar documentatie voor laten zien (die ik niet mee had) dus die vent van de douane vraagt aan mij: hoeveel denk je dat dit alles waard is? Dus ik lieg bokhard 200 Dollar..... boven de 250 Dollar moet je namelijk import kosten betalen dus hij kijkt me lang en bedenkelijk aan en tapete die box weer dicht en wenste me een goeie avond. Tja dat het 4000 Dollar waard was kon hij ook niet weten, op het eerste gezicht waren het maar een paar goudkleurige staalen koppelingen maar ze zijn wel speciaal gemaakt en kosten 120 Dollar per stuk.

Afijn das dus de tip van de dag als de douane je vragen stelt meteen KEIHARD liegen!! Net als tegen je vrouw: Ga je wel eens vreemd??? NOOIT!!! (ook niet met je zus gister)

Toen naar huis en om twaalf uur lag ik te bed, dit was niet bepaald op tijd want de dag ervoor had ik in Singapore ook wel geteld 4 uur geslapen en ik moest nu de volgende ochtend naar de rig voor dat installatie klusje en ik mocht dus om 5uur me nest uit. Maar goed ik wil ook niet te veel klagen en het hoe en waarom daar kom ik later nog wel op terug:

IK naar de rig geweest en aan het einde van de dag uitgeput thuis en op tijd te bed. Gisteren was ik dan ook weer helemaal het mannetje en ging met frisse moed naar kantoor waar mijn Indonesische collega's met een warm welkom ontvingen.....euhum als blikken kon doden dan had deze pagina nu nog gewoon hetzelfde verhaal gehad. Ik dacht dat het een rustig dagje zou worden maar niks was minder waar, mijn nieuwe baas in Balikpapan had de helft van de dingen genegeerd die ik hem vriendelijk grvraagd had over te nemen tijdens mijn afwezigheid dus ik was de hele dag in touw om de rust te laten wederkeeren. Het is echt onbegrijpelijk maar als ik niet achter me bureau zit in JKT lijkt iedereen hier compleet vergeten te zijn wat ze ook alweer moeten doen op een dag!!

Vandaag heb ik iets meer tijd om wat dingen uit te sorteeren maar ik heb zat te doen daar niet van. Toch maar ff de moeite genomen om een stukkie te schrijven.

Ook een mooi verhaal: Bas ze vriendin Ade heeft een zus en zij was getrouwd met dr vriendje 8 maanden terug omdat ze zoveel van haar vriendje hield!! en 7 maanden later was er een baby.........je snapt hem. Maar Bas was weer de zwarte piet in de tijd van het huwelijk want die is na anderhalf jaar met Ade nog niet getrouwd en hij was de slecht man. Nu 2 maanden voor de bevalling van zus lief verliest die LOSER cq husband zijn baan en zuslief wordt als de dood dat die vent haar zal vermoorden. Hij moet namelijk voor dat kind betalen en geld heeft hij niet dus als ie dat mokkel afschiet met baby en al ben je immers van je kostenpost verlost......het klinkt hard maar zo werkt het wel. Nu dat gebeurde echter niet want 1 maand later (een maand voor de geboorte) vraagt hij de scheiding aan hij was namelijk in de tussentijd alweer ergens anders getrouwd, dus er wordt een imam bijgehaald en die beslist dat hij voor 1 jaar baby melk moet betalen.....80euro dus ze zijn gescheiden en de baby is 3 weken terug ter wereld gebracht afwachtend op al het mogelijke ongeluk een dat een kind van 2 maanden kan verwachten voor de komende 60 jaar (als ie dat haalt) Die 80 euries die moeten nog komen van ex-man (Eddie) maar helaas helaas is ex-man Eddie twee weken terug opgepakt op weg maar Samarinda met 2 kilo Marihuana in ze auto en kijkt op het moment naar 15jaar celstraf.

Zoow dan weten jullie daar in Nederland meteen ook weer hoe slecht je het kan treffen op deze wereld!!!!

Ohja dat klagen daar zou ik nog ff op doorgaan. Er is een nieuwe rage in Amerika gaande op het moment. Na Pokemon, Heroes, Prison Break, Friends, Dikke Kinderen (is ook een rage die in nederland begint) is er dan nu: Paarse bandjes.

Het zit als volgt, er was een priester in the States en die was er achter gekomen dat het drie weken duurt om van verslavingen af te komen alcohol etc, na drie weken zonder gedaan te hebben kun je stapjes gaan maken naar een nieuw en beter leven. Zo concludeerde hij ook dat klagen een verslaving is in de samenleving, we zijn allemaal zo verslaaf aan klagen dat we moeten klagen om ons goed te voelen bij 90% van onze dagelijkse bezigheden en evenementen. Nu had hij als priester een paars bandje om ze pols gedaan en maakte een commitment met zichzelf dat hij niet zou klagen voor 21 dagen en als hij klaagde zou hij het bandje van pols verwisselen en de 21 dagen beginnen opnieuw. Na 4 maanden had hij ze eigen genoeg onder controle en was zo bewust van klagen en niet klagen dat hij de 21 dagen passeerde. Het is niet zo dat hij nooit meer klaagt maar nu voordat hij ergens over klaagt is hij zich geheel automatisch wel bewust van het feit dat hij gaat klagen en hij denkt dus altijd 2 keer voordat hij ergens over klaagt. Het schijnt een fantastische verbetering in je leven te zijn en in de States zijn er nu dus al tig miljoen van die bandjes verkocht. Reken maar dat als je dit idee op je werk interperteer dat je een hoop lol zal hebben 60% van de dingen die je collega's zeggen kan je beantwoorden met: Verwissel dan ook dat bandje ff van je pols.......dat wordt behoorlijk irritant maar wel zeer effectief!

Afijn genoeg gekwaak van mijn kant, nu jullie weer.

Prettige paardenmarkt en tot de volgende nieuwsflash!

Teun Sabel Tasman ;-)

  • 10 Mei 2007 - 09:14

    Rob:

    Het wordt tijd dat je jezelf nu toch eens in tweeen gaat splitsen Teun! 1 deel in Singapore, en het ander in Jakarta!
    Dat van die paarse bandjes was voor mij nog onbekend maar het klinkt als een of andere actie die door iemand op poten is gezet om zogezegt slapend rijk te worden. Is een idee natuurlijk.
    Frankrijk was weer top. Kwam nog een aantal collega's tegen van afgelopen zomer, dus dat was weer als vanouds.

    Succes maar weer met je werk en wij mailen weer!

    Ciao!

  • 10 Mei 2007 - 10:21

    Tante Ank:

    Dat van dat klagen is waar hoor,mensen die alles alleen maar negatief zien, trekken ook al het negatieve naar zich toe, dat is een de wet van het universum.
    Wij hebben weer een kat, hij heet Moos en is een Noorse Boskat.Dat betekent erg veel en lang haar, maar een heel lief beest. Hij lijkt op Kef maar dan met tijgerkop.
    Verder geen nieuwe dingen, dus ajuus maar weer.

  • 10 Mei 2007 - 19:39

    Kevin:

    Ik lijk helemaal niet op een noorse boskat.Je zal je eigen poes wel bedoelen.GRRRR!!!

  • 11 Mei 2007 - 07:02

    Sorry Kef:

    Maar hij heeft net zo'n staart als jij,
    en wel een knap gebit.

  • 11 Mei 2007 - 12:01

    Mam:

    Nou, ik heb het geprobeert maar kom in tijdnood.Vroeg mijn bed uit want de meubels kwamen vandaag,shit regen.(bandje van pols wisselen)Dat gaat nog rottig met die lastige sluiting(shit weer wisselen)Die hond wil ook weer helemaal niet lopen en ik moet vlot naar huis(bandje wisselen)Tjeehh !! wat is die bank groot(bandje wisselen)Maar toch wel mooi.(zo dat gaat goed)Leuk mooi netjes in huis,ff de vaatwasser legen.Stik die is overleden.(bandje wisselen)Het is nu twee uur geweest ik ga eens wat doen en dat rottige paarse bandje heb ik gauw weggerot.Stomme tips ook altijd van die klote koters.(wisselen)

  • 14 Mei 2007 - 02:27

    Teun:

    Ohja die foto's hierboven die ik vergeten was om naam te geven zijn natuurlijk van me vakantie met Ruud en Maarten op Bali en van een bezoekje aan me oom in Duitsland afgelopen Maart. Dat was samen met Daan en Stefanie.

    Greetz

  • 18 Mei 2007 - 13:37

    Daan:

    hey broertje lekker verhaal met dat mokkel van Bas gaat dat altijd zo daar? ik had je foto's effe bekeken, zitten weer een paar hele leuke tussen bv. die met jou en Maart Piraat met helm JEZUS wat heb die Kind daar een onwijze dikke harses!!!!
    Ik zit weer offshore dus ben weer druk druk druk nu nog nachtdienst maar srak weer lekker in de dag.
    hey ouwe de groeten en we spreken mekaar weer.

  • 27 Mei 2007 - 09:15

    Die Tjiks Van Ausie!:

    Nou onze bak verkocht heel eerlijk verteld dat er niks mee aan de hand is en alleen wat banden versleten! dus wonen nu in onze tent met paspoort in de kussensloop en het geld in de bilnaad! keurig geregeld moeten alleen vrij veel lopen overal heen nu!

    Werk moeten we nog even afwachten en dan kijken of we wat kunnen doen die laatste 5 weken hier aan de westkust! dan Bali onveilig maken en dan dat pislandje weer eens opzoeken!

    Jij geniet uitermate goed zo te lezen. Dat van die paarse bandjes heel leuk heb je er ook al een gestolen?!

    dikke kus Bren en von

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 138811

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: