Kilt??? - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Kilt??? - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Kilt???

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

04 September 2006 | Indonesië, Batavia

Goed het was dus pauwenpop geweest, ik had twee weken mooie vakantie gehad en ik rotte lekker weer op naar het verre oosten. Eenmaal hier aangekomen leek het me wel leuk om foto's van mijzelf naar me schotse collega in Singapore te stuuren. nou drie dagen later kwam het commentaar op de email terug. Nadat mijn collega uit Singapore even had overlegt over mijn foto met zijn vriend in Dubai, kwamen ze er op uit dat ik niet een kilt droeg maar een Tartan dress oftewel een jurk. Ik werd uitgemaakt voor homofiel en voor tiet en weet ik wat nog meer. Met ze tweeen stonden ze natuurlijk erg sterk tegenover ik in me eentje, dus ze gingen behoorlijk tekeer. Dat ik niet bij de absolute elite eenheid van de wereld hoorden enzo.........blablabla. Dus ik antwoord terug dat ik volgend jaar wel weer gewoon op me klompen ga omdat dat veel comfortabeler loopt dan welk schoeisel in de wereld dan ook. En ik sloot af met de gouden zin die ik ooit eens van me broer gehoord heb: AS A FINISHING TOUCH, GOD CREATED THE DUTCH!!!! Ik heb daarna geen commentaar meer gehad. Maarja achteraf heb ik dus wel voor lul gelopen in een jurk op pauwenpop.

Nu had ik dit hele verhaal natuurlijk ook niet kunnen vertellen, dan was mischien niemand er achter gekomen hoed de vork in de steel zat (of hoe de Teun in de jurk stak.....) het is maar hoe je het bekijkt. Ik geef dan toch de voorkeur aan eerlijkheid duurt het langst, en bovendien was op een groepje van 4 meiden na vrijwel iedereen in een jurk aanwezig. Een kilt hoort namelijk niet over je knieen heen te hangen!!! Dus kijk dat maar eens na op de foto's van www.pauwenpop.nl

Gisteren was het dan toch eindelijk zo ver, na 4 maanden van lidmaatschap bij Bugils voetbal team ging ik eindelijk ook eens daadwerkelijk voetballen. Nou we gingen op een indoor zaal met kunst gras, niemand die dat ff gemeld had dus ik stond daar met me veld voetbal schoenen. per stom toeval had ik wel me gympen aangetrokken en dus ik daar moeiteloos mee de baan op. ik heb 3 keer een half uur gespeeld en dat was wel behoorlijk lastig moet ik zeggen, indoor is het en warmer, en het gaat veel sneller (bij mij niet zo trouwens) na 20 minuten had ik een bloedneus en een tand door me lip toen ik een bal wou kopen en iemand me net voor was. deze iemand was kleiner dan ik en ik klapte met me neus vol op zijn schedel.........echt lekker dus. Evengoed scoorde ik nog wel 3 keer, waarvan 1 keer Jawel met het hoofd. Als ik hier volgende week nog steeds ben dan moet ik weer voetballen op dezelfde plek en dezelfde tijd.

Verder bevalt het goed om weer terug op me werk te zijn, er stond al een maand van alles en nog wat stil in Jakarta. Tijdens mijn vakantie had Warsono nog weer even aan Bas bewezen dat ie echt super nuteloos is. En Warsono was afgelopen week van dinsdag tot zondag in Singapore voor een cursus. En in die week ging al zijn werk gewoon door omdat de accountant simpelweg zijn werk er maar even bij had genomen. Nou je moet eens zien hoe hard hij nu door de tent heen vliegt om te bewijzen dat hij wel iets kan. Man ik lach me rot!!! het beste vermaak is leed vermaak zeggen ze toch?

Ik heb gelezen dat Steve Irwin ook op reis is naar de eeuwige jachtvelden. Hij werd gestoken door een vis ofzo. Ik heb meteen al een berichtje naar zijn vrouw gestuurd. Gecondoleerd en we stuuren je een nieuwe man. Een nog leukere man. Een nog veel grotere zenuwenlijer. Vanuit nederland stel ik voor om Martin Gous te stuuren!!! Dan ken die kwal in Australie de natte neuzen show gaan pressenteeren. Met Kangoeroe's krokkodillen en natuurlijk Aboriginals (als je dat zo schrijf)

Jullie zullen je mischien wel dood ergeren aan al mijn taalfouten enzo, maar daar kan ik niks aan doen om de volgende redenen: A - Ik heb geen nederlandse spellingcontrole hierzo B - met dat groene en dat witte boekje voor de spelling weet ik het allemaal ook niet meer zo goed. dat in combinatie van de Dikke van Dale ben ik compleet de weg kwijt geraakt. Dus als iemand ooit eens daar wat over zegt, zeg dan maar dat ik uit Friesland kom en dus niet zo goed kan skrijfen..........

Noahh en dahn gaaot ikt er nu meur eens un end an breien want dut verhoal loopt aars wel hiel beslabbert aof.

Ciao,


Teun Sabel Tasman (T.S.T.)

:-)

  • 04 September 2006 - 12:27

    Elly:

    En verder gaat het goed met je?
    Het is goed te horen dat je weer helemaal in je element bent.
    Hier is de rust na al het Pauwenpop- verjaar-en verhuis-gedoe redelijk weer gekeerd.
    Nog wel het een en ander van je gevonden, maar daar kun je over een half jaar gewoon weer mee verder. Denk je nog wel even aan het sim-kaartje svp?
    Veel plezier met je zeer gewaardeerde vriend Warsono!
    Dikke zoen.

  • 04 September 2006 - 18:25

    Beetje Jammer:

    Nou begon je zo openhartig en eerlijk over je foute dresscode,om zo door te ratelen met een zootje vissers-(lees voetbal)latijn.Drie doelpunten,me neus.Met die bloedneus is je verstand zeker weg gevloeid,als je denkt dat wij dat geloven!
    Vandaag hadden we na weken regen een mooie nazomerdag.Woensdag is je broer jarig,we gaan dat zaterdag ff vieren.
    Dag Jan jurk. Kus mam

  • 04 September 2006 - 20:54

    Pap:

    Ha die Teun, wat een prachtig verhaal jongen,dat van de Jurk wist ik ook niet maarja je kan tenslotte ook niet alles weten, als je al zoveel weet. Zaterdag gaan we de verjaardag van Us Daan vieren,hij heeft iedereen uitgenodigd en bij knap we gaan we barbeknoeien, lijkt ons erg gezellig. Geef Warsono ook eens een paar klompen, dan kun je hem horen wanneer hij wat doet, en niet wanneer niet!! makkelijk voor de controle, en leuk voor de omstanders.

    ik ga je groeten doe voorzichtig met voetballen, voor je het weet heb je weer een bloedneus.

  • 06 September 2006 - 16:17

    Rob:

    He lul!

    Je was wel de laatste persoon die ik ooit in een jurk zou verwachten!
    Kan uit het verhaal opmaken dat ze daar dus geen 3 weken zonder je kunnen en het werk zich maar blijft opstapelen. Hier eindelijk eens wat rust in de tent. Huis grotendeels af en studie begonnen.

    Veel succes met de dingen waar je mee bezig bent en misschien is het beter dat je maar op dammen gaat.

  • 07 September 2006 - 16:57

    Kous:

    Wat een rust hier..... hmmm. Hehe ;-)

  • 08 September 2006 - 09:33

    Leuke Foto:

    Nou die rok staat je echt enig alleen de keuze van de schoenen vind ik minder elegant. Volgende keer misschien nog wat leuke assesoires erbij om het plaatje kompleet te maken.
    wij gaan dit weekend naar de kermis,kan die leuke outfit niet lenen zeker?
    Groetjes Tante Ank.

  • 13 September 2006 - 07:53

    "Jarigjobje":

    Van harte gefeliciteerd met je 22ste verjaardag !!!!! Maak er een leuke dag van en neem maar een borreltje van mij want ik doe bij deze afbericht voor je feestje, ik moet vanavond namelijk nog naar een andere verjaardag (?) Groetjes tante Gerda en de rest.

  • 13 September 2006 - 10:01

    Lang Zal Die Leven,:

    In de gloria,hieperde piep hoera.
    Welgefeliciflapsteerd vanuit Schagerbrug.

  • 13 September 2006 - 16:09

    Jo:

    van harte gefeliciteerd!!! ik ben acht uur bij je..

    kus

  • 13 September 2006 - 21:54

    Rob:

    Gefeliciteerd Teun!

    Heb je een boek "Koken met Nico Swinkels" gekocht en je opgestuurd, maar je mag hem ruilen als je wilt. Bonnetje zit erbij :p

    Teun, we spreken elkaar weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 138837

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: