Doe es ff dubbel op - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Doe es ff dubbel op - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Doe es ff dubbel op

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

20 Juli 2008 | Saudi Arabië, Riyad

Zoow en me avontuur van 4 weken in Doha is even onderbroken om weer terug te reisen naar het altijd onstabiele Saudi om daar me ouwe baan nog een beetje op de rit te houden. Aangezien er geen vervanging voor mij is gekomen vallen er een paar dingen in de vergetelheid en das natuurlijk niet de bedoeling!! Eric heeft ze eigen tijdens mijn 4 weken van afwezigheid helemaal kapot gewerkt en ging nu lekker op vakantie zoals ie dat iedere 3 maanden doet. Maarja dr staat zoveel te gebeuren in Saudi dat er eigenlijk wel iemand aanwezig moet zijn om de boel een beetje in de gaten te houden dus ging ik maar weer terug voor een week of twee. Als het goed is komt Eric over 3 weken weer terug en 1 week zonder manager overleven ze hier wel (hopen we tenminste)

Ik ben druk op zoek naar een verhuisbedrijf dat me spullen naar Doha kan verschepen en dat valt niet mee want er zijn een hoop van die bedrijven maar het meerendeel is behoorlijk klungelig bezig en aangezien ik geen 6 weken wil wachten tot me spullen uit de douane komen moet ik dus een goeie vinden en dat valt niet mee!!

Ondertussen moet ik nog druk houden op degene waar ik het huis van huur in Doha want de wasmachine is stuk en het matras moet vervangen worden en als ik die vogel niet dagelijks bel dan komt er allemaal niks van terecht. Al met al heb ik het dus weer waanzinnig druk maar ik probeer me eigen maar niet druk te maken want dat helpt allerminst. Nu dus maar ff gauw een verhaaltje op me site plakken zodat jullie wel weten dat ik nog leef. Ik was vrijdag middag in Doha naar de Bioscoop geweest (in me eentje welliswaar) maar het was evengoed wel leuk want in Saudi heb je namelijk geen bioscopen en in Jakarta had je illegale dvd's voor 40 cent per stuk dus ik kom zeg maar zelden tot nooit in de bios. Maar nu ik in Doha zit zie je 3 keer per dag voorstukjes over wat er in de bioscoop komt of draait dus ik was wel blij dat ik dan daar ook daadwerkelijk naar de bios kon. In Saudi laten ze je ook voorstukjes zien maar dan wordt je dus eigenlijk blij gemaakt met een dode kameel want vervolgens ken je niet naar die film toe totdat ie op dvd komt.......

Nu ik in Saudi ben ga ik nog ff snel en goedkoop wat rotzooi kopen dat je in het dagelijks leven nodig hebt zoals borden, bestek, lampen, lakens, vloerkleden etc want dat is in Saudi heel goedkoop en in Doha is het toch wel ff wat prijziger allemaal. Gelukkig heb je tegenwoordig wereldwijd Carefour en al die winkels zien er precies hetzelfde uit dus of je nu in Saudi of in frankrijk de weg weet in carefour is het overal hetzelfde en de mayonaise staat overal op dezelfde plank in hetzelfde schap dus je hoef niet al te lang te zoeken!!

Ik was met Joe naar Maersk vorige week voor een bespreking en we zaten beneden in dat gebouw te wachten tot ze ons omhoog zouden roepen. Maar in de lobby daar hing een vreemdig schilderij zogenaamd abstract ofzo en ik kon dr weinig chocola van maken. Maar Joe zat er ook naar te kijken en vroeg wat ik er in zag? Dus ik zeg; ik denk dat het 3 schilderijen in 1 moet voorstellen en de eerste is een vogel met hele kromme vleugels, de tweede is een flatgebouw met een beetje een onhandige fundering want het staat allemaal wat scheef en schots of andersom net hoe je het bekijkt. De derde moet denk ik een automobiel voorstellen nadat ze een crashtest in een wigwam hebben gedaan. En vervolgens vraag ik, wat denk jij Joe??


.............I think the guy who painted it is on drugsssss!!!! He seems to be pretty far out there.....

Nou ik dacht dat ik verging van het lachen. zat ik een heel verhaal op te ratelen komt hij met zon lekkere simpele verklaring!!

Naja het verder lijkt het allemaal wel wat vorm aan te gaan nemen in Qatar het gaat allemaal stukje bij beetje maar het begint wel iets beter op ze plek te vallen en ik begin me hoofd er al aardig in te krijgen als het gaat om het werk wat we hebben en wat er allemaal nog aan zit te komen dit jaar.

Nou ik houd het ff kort want ik hebbe nog meer te doen zie je!!

Auftoeter!!

Teun Sabel

  • 20 Juli 2008 - 18:42

    Druktemakertje:

    Als ik je goed begrijp heb je geen tijd om eens een half uur naar een dooie vlieg te kijken. Dat is jammer want dat kan bijzonder therapeutisch werken.
    Wij zijn net terug van twee weken Texel en zijn bruiner dan de jongens die terug zijn uit Italie ondanks de 35C daar.Op de Laan ligt het hele zootje plat inclusief Plevier en het grootste gedeelte van trapman. Alleen de fundering herinnert nog aan wat er stond en die gaat deze week ook weg.
    Je weet niet wat je ziet.
    Opa heeft foto's gemaakt dus je krijgt het nog wel te zien denk ik.
    Verder gaat alles goed, Pieter is nog steeds met Rogier en Thijs heeft een nieuwe vriendin hier uit het dorp, ze heet Marjolein, een lekkere vlotte meid, hij is zo kuin als een aap met zeven lullen. Nou volgens mij ben je weer helemaal bij dus toedels maar weer.
    Tante Ank.

  • 21 Juli 2008 - 20:15

    Oma Groot:

    JE OPA IS TE KEGELEN EN IK VOND JE NIEUWE SITE DE RUST IS BIJ ONS TERUG GEKEERD NU HET HUIS OP DE LAAN WEG IS OPA GING ALLE DAGEN KIJKEN EN FOTO,S MAKEN MAAR VOORLOPIG WINKELEN ZE OP EEN NIEUWE PLEK EN HOPEN WIJ DAT DE NIEUWBOUW VLOT VERLOOPT JIJ HEB WEL ERG DRUK TEUN MAAR FIJN DAT JE WEER WAT VAN JE LIET HOREN KUS VAN OMA

  • 28 Juli 2008 - 19:22

    Hey Krullebol:

    Wij zijn ook weer terug maar dat wist je al.Lekker bruin gebrand en vol gevreten gingen we vandaag nog maar ff barbequen.Het was ff proppen maar het zit er toch weer in.Dirk is met een klein kraantje de achtertuin aan het leeg halen,en dat ziet er prachtig uit.Het kraantje staat af en toe op zijn achterste benen en dirk moet bijna in de veiligheidsgordel om er niet af te vallen.Het is wel erg heet om te werken dus we doen maar een paar uurtjes per dag.Wij hebben tenslotte nog vakantie.We willen van de week ook nog een een keer op de motor en nog een dagje varen met Ron Bakker.
    Jij moet je daar niet helemaal voor Jan met de korte achternaam laten behandelen,want dan gaat die midden oosten rayon manager zelf maar eens aan de slag in Saoedi.
    Dag teun,hou je goed en tot lezen,dikke kus van je mam

  • 16 Oktober 2008 - 20:35

    Heee!!! Ben Je Daar?:

    Hallooooo!!! Laat eens wat van je horen.Foto's en tekst uit Doha wil ik zien. MAM

  • 31 Oktober 2008 - 18:24

    ZEG.......:

    Leef je nog?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 138802

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: