Zie ginds komt de stoomlokomtief...... - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Zie ginds komt de stoomlokomtief...... - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Zie ginds komt de stoomlokomtief......

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

04 December 2005 | Indonesië, Surabaya

Goeiendag,

Zijn jullie braaf geweest dit jaar?? Kijk eens in het grote boek Piet, wat staat daar geschreven over de gemiddelde Wieringerwaarder???

Dus om maar ff meteen bij het dagelijks leven te beginnen, de Sint en zijn pieten zijn weer in het land. Ik hoorde op Radio 538 al dat de sint 15000 Werkvergunningen heeft weten te regelen voor al zijn pieten, dus dat moet allemaal wel goed komen in Nederland. Persoonlijk vind ik die werkvergunningen helemaal niet nodig, want ze werken in het donker en al lopen ze met een paard over je dak dan wordt je nog niet wakker. Nu krijgt zwart werken ineens wel weer een geheel nieuwe betekenis, maar ja het is niet zo dat ze door cadeaus (nieuwe spelling) weg te geven, iemand anders zijn brood roven.

Afijn Sinterklaas, ook ik vind het altijd fijn weer te horen dat u in het land bent, en ik heb me schoen dan ook onder de schoorsteen gezet (met een grote ananas voor het paard). Helaas zitten ze hier niet al te ruim in de wortels dus ik heb maar voor een iets exotischer gerecht gekozen. Ik heb me schoen gezet hierop het platform vlak by Surabaya, onder de uitlaat van de agregaat, ik hoop wel dat u binnen twee uur me schoen komt vullen anders is me schoen gefrituurd en is die ananas ook een stuk minder sappig.

Beste Sint, nu richt ik mij weer even tot mij oorspronkelijke doelgroep: VRIENDEN FAMILIE EN ANDERE BEKENDEN.

Ik ben op het momment dus weer offshore (joepie) en ik werk me eigen de laatste dagen (in tegestelling tot de vorige keer) geheel uit de naad. Het loopt allemaal niet even lekker en ik heb al verschillende keeren de olie aan alle kanten me machines uit zien stromen. Gelukkig was dit niet mijn schuld maar werden deze problemen veroorzaakt door andere dingen. Het zal de meeste van jullie niks zeggen, maar het gat blijft kicken en dus komt er plots klaps 400 liter mud over de shakers heen lopen. Ik realiseer me nu pas hoe de meesten een kickend gat inbeelden ;-)

Afijn naast dat gedoe loopt het wel redelijk op rolletjes en leer ik een hoop, en ook wel belangrijk ik heb het nog steeds naar me zin. Ik zit nu voor de tweede keer op dit rig en dat maakt het toch wat leuker, je hebt meer met de mensen,en je wordt een stuk meer betrokken in de vaste groep die hier altijd zit. Normaal is het een komen en gaan van verschillende mensen, die allemaal wel 1 of ander bedrijf vertegenwoordigen, en de mensen die hier iedere maand zitten hebben er daarom niet zoveel behoefte meer aan al deze (toeristen) te leren kennen, ze zijn toch maar voor 3 dagen op het rig. Maar ik begin nu meer met de vaste mensen in contact te komen, en daar leer je wel een hoop van enhet is ook een stuk gezelliger.

Met de kerst is er een kleine kans dat ik hier nog zit, maar het is een beetje de bedoeling dat ik de 24e terug ben in Jakarta. Ik zal in ieder geval de oud en nieuw in Jakarta vieren en daar kijk ik toch wel naar uit!!! Het lijkt mij wel eens mooi om oud en nieuw te vieren in een stad van 18 miljoen mensen, eens kijken of er daar nog wat vuurwerk de lucht in gaat ;-) Ik had al verschillende uitnodigingen gehad van kenissen in Jakarta om ff contact met hun op te nemen als ik met oud en nieuw in Jakarta was, want dan was ik ook meteen uitgenodigt om bij hun langs te komen en er een groot feest van te maken (hoe meer zielen hoe meer drank euhhhhh.... ik bedoel vreugd)

Ook nog wel ff het vermelden waard was me vlucht van Jakarta naar Surabaya vorige week zondag. We landen in het donker, en dat is al wat minder fijn omdat ik al zoveel vertrouwen in de gemiddelde Indonesische piloot heb. Maar bij de landing moesten we toch nog wel zodanig op de rem, dat ik serieus dacht dat we door het landingsgestel heen zakte, ik werd gewoon tegen de stoel voor me aangedrukt zo gigantisch ging dat ding in de ankers!!!! Achja dat was weer goed voor een lekkere adrenaline stoot, niet een landing die ik snel zal vergeten.

Verder heb ik niet zoveel te melden, ik heb me laatste dagen (zaterdag en zondag) in Jakarta besteed met shoppen en eten, en het had erg veel weg van vakantie houden!!!! Omdat het toch een plek is waar ik nog weinig ben geweest en het is ook dusdanig groot, dat ook al rijd je vier keer dezelfde route, je blijft steeds nieuwe dingen zien. Ook de files en de rijstijl van de mensen blijven ongeloofelijk, en mocht je claustrofobie hebben dan kan ik je sterk afraden om Jakarta te bezoeken, want in die files heb je echt soms het idee platgedrukt te worden tussen de bussen en de brommertjes.

Nou mijn hoofd is weer leeg en me webpagina weer vol, ik moet nog 1 schokkend ding vertellen.

In de afgelopen (ongeveer 9 maanden) hebben jullie mijn pagina regelmatig bezocht, zelfs zo regelmatig dat ik toevallig opmerkte hoe vaak mijn webpagina wel niet geopend is sinds ik er mee ben begonnen in Februarie.

Jullie zijn allen te samen goed geweest voor bijna .......22.000......!!!!!!!!!!! keer.

Iedereen vriendelijk bedankt en ik kijk zoals altijd uit naar jullie reacties. Jullie zijn een geweldige support en om te weten dat er zoveel mensen mijn pagina lezen maakt de lange tijd die het schrijven al met al gekost heeft driedubbel waard!!!

Groeten van Teun Sabel

:-)

  • 04 December 2005 - 06:49

    21675:

    HI, good morning boy, working or resting?? leuk je gisteren gesproken te hebben via msn, is een nieuw fenomeen voor mij, maar ik leer (nog)snel.Je diploma ligt in Jakarta te wachten op de benodigde handtekeningen van jou, er zit vooruitgang in deze zaak!! Effe over die mud als je nou de randen een beetje verhoogd kan je meer bergen hoef je niet al die (glibberige) troep op te ruimen! en je bespaart er nog geld mee ook! (doe die maar voor de ideen bus)Het is goed te horen dat ze met een geflipte Hollander toch nog een gesprek aan willen gaan op dat rig, ligt hun acceptatie grens dus niet zo hoog,maar ja een mafkees in de groep is altijd leuk, valt er tenminste weer eens wat te lachen. met de kerst hoop ik dat je thuis (Jakarta) bent om je eigen lekker te verwennen.(eten,drank,en meissies?) met oud en nieuw zal ik proberen jou een belletje te geven ik ben er namelijk ook niet(er zijn toch nog mensen die er voor moeten zorgen dat de kachel blijft branden voor al die feestende Hollanders). Het lijkt mij fantastisch om te kijken in zo'n grote stad als nederland hoe het er aan toe gaat daar! ik ga stoppen moet me schoen nog zetten en onder de uitlaat van de turbine valt dat niet mee, ik hoop niet dat de schimmel van sint z'n haar verschroeid( of Sint zelf)want dan kan hij zich niet meer vertonen de komende dagen.
    Een groet van een vriend uit een ver land.

  • 04 December 2005 - 09:37

    Rob:

    Ha Teunis,
    Schiet lekker op allemaal he met die oliespugende machines. Maar als het goed is ben jij daarvoor opgeleid dus dat moet toch goed komen.
    Oud en nieuw in Jakarta... is weer eens wat anders he. Dan sta je met 18 miljoen rijstvreters van die duizendklappers af te steken, helemaal bezopen vn de Arak en Tuak.
    Ja joh, heel vervelend allemaal. Nou, jij red het daar allemaal wel zo te horen dus hou je machines draaiende zou ik zeggen. Recht zo die gaat Teun.

    Mazzel.

  • 05 December 2005 - 13:49

    He Prutdarser:

    Zit je zo lekker te grutten in de prut?Das weer eens wat anders dan chocoladeletters vreten. Hadden de mieren nog een stukkie voor je overgelaten? En wat hoor ik nou, krijg je visite?
    Ik kom niet hoor het is mij te ver.Nou zit je daar waarschijnlijk ook niet op te wachten denk ik. Prut ze nog effe. Tante Ank.

  • 05 December 2005 - 14:04

    Mussenhof 24:

    Hoi Teun Mooi verhaal,fijn dat het allemaal wat beter loopt met de bemanning.Gisteren Sint gevierd en erwtensoep gegeten, lekker en gezellig,maar miste jullie! Zoen Oma.

  • 05 December 2005 - 14:24

    Ja Joh,:

    Wij waren bij die snertsinterklaas geweest.Je kent het wel,happies en snappies tot je bijna plof en dan nog ff een paar pannen snert wegwerken.Het was weer "eten tot je d'r van zweten". Op naar het volgende feest.Ik heb op internet al foto's van Bali gevonden en van Jakarta en van Singapore,echt prachtig.Maar eerst nog ff de kerst wegwerken,ik zal je advies opvolgen dan kan er inderdaad niet veel verkeerd gaan???Dag superman tot leze.MAM

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 138811

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: