het zou nodig eens tijd worden - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Teun Hoek - WaarBenJij.nu het zou nodig eens tijd worden - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

het zou nodig eens tijd worden

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

03 April 2009 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Potdikkie,

Dat was me ff allemachtig lang geleden zeg, het verbaast me dat ik nog Nederlands skrijf.......

Nu dacht ik bij me eigen laat ik maar weer eens wat schrijven want sinds ik naar Dubai verhuist ben heb ik namelijk ook weer inspiratie gekregen om te schrijven en te leven dus vandaar.

Ben dus nu wederom verhuist voor de derde keer in 2 jaar tijd, maar bij deze derde keer hebben ze me wel beloofd dat die verhuis rage nu voorlopig wel ff afgelopen is en dat ik de komende 3 jaar maar eens een normaal leven moet gaan leiden hier in Dubai. Dus niet meer me eigen in de zandbak vervelen in Saudi en ook niet in Qatar tussen twee eigenwijse dinosaurussen mezelf dood frustreeren.

Ik ben nu dus welgeteld ff ruim 3 weken in Dubai en het bevalt al aardig goed.

Mooi appartement aan het strand en boven de boulevar. Op de 17e verdieping met een schitterend uitzicht over Dubai en ik kijk zo op de jachthaven en de nieuwe shopping mall die nog niet officieel geopend is maar al wel verschillende winkels heeft geopend. Beneden zit om de hoek de supermarkt en als ik het strand op loop kijk ik zo uit op de Palm Jumeirah. Het hele strand ligt overigens vol met stukken aangespoeld koraal want het koraal rif dat hier lag was volledig vernield toen ze die Palm gingen bouwen. 10 Minuten rijden naar de Burj Al Arab (das het zeven sterren hotel waar ik niks heb te zoeken want binnen kijken kost er al 50 euro) en ongeveer 20 Minuten naar de Dubai Mall die onder het hoogste gebouw ter wereld zit.

Het appartement heeft helaas maar 1 slaap kamer maar wel een 52" flat screen en internet en telefoon is ook allemaal geregeld dus zeuren zal ik niet doen. Bianca is hier nu de afgelopen 2 weken verbleven en die heeft dr eigen kapot verveeld omdat ze niet van shoppen houdt, daarom heb ik haar een strijkbout cadeau gedaan dus dan ken ze lekker uit de voeten :-)

Neehoor we hebben overal gekeken wat we wisten en een paar leuke cafe's en restaurants bezocht dus we hebben ons wel goed vermaakt. Ik ga smorgens vroeg te werk zodat ik smiddags weer op tijd thuis ben voor haar en we hebben lekker op het strand en aan het zwembad gezeten. Vandaag zijn we naar Wild Wadi geweest dat is een super de luxe pas geopend water pretpark hier vlak onder de Bjur Al Arab. Geen gelul met lange wacht rijen en dan je bootje mee naar boven slepen voor 25 seconden glij plezier. Nee hier stap je meteen in je rubberen band en ze spuiten je gewoon met brute water kracht de glijbaan omhoog........ ja dat lees je goed ja OMHOOG. Dan kom je na 3 banen omhoog te zijn gegaan aan op de top en dan knal je weer lekker naar me beneden. Je hebt keuze om naar beneden te gaan over 4 verschillende banen dus je ben wel ff zoet. Tegen de tijd dat je weer beneden ben heb je het hele park gezien!!

Gisteravond waren we naar Barasti das een strandtent hier 3 minuten vandaan. Leuke tent en leuke mensen, ik denk dat er zeker 1500 man stond want het was er inmens groot en bokdruk. barbeque stond er tot snachts half 1 aan en een borrel koste er 6euro en bier ook en das voor een moslimland in principe niet duur ook al is het dat wel voor Nederlandse begrippen natuurlijk maarja je ben jong en je wil wat op de donderdag avond (het weekend valt hier op vrijdag en zaterdag dus vandaar)

De dag voordat Bianca kwam was ik met Brad en nog wat andere collega's naar de Dessert om daar rond te crossen in het zand. Was zeker wel lachen want Brad had een nieuwe Hummer H1 gekocht (dezelfde hummer als waar het Amerikaanse leger in rijdt) hiervoor had hij namelijk een H2 hummer en die had ze beste tijd wel gehad. Nou kan ik nog heel veel vertellen over die trip maar Brad had het filmpje dat ik maakte op youtube gezet dus hier is de link. ff klikken en je zie meteen wat we die dag gedaan hebben (alle andere filmpjes van bradwood123 zijn dus van Brad ze H2 Hummer)

http://www.youtube.com/watch?v=zxHscLToKSo

Nou verder laat ik het hier ff bij, ik zal snel weer van me laten horen na dit digitale gat.

ohja en als je het bovenstaande niet begrijpt vanwege de taalfouten dan kan je klachten instuuren naar: Neeikbennietgeinterreseerdingezeur@flapdrol.com

If Joe doe not spiek duts den det is jor problem not hours. Tenk Joe

Teun Sabel

  • 03 April 2009 - 16:28

    GEZELLIE:

    Dat was weer een mooi verhaal.Hopenlijk komt er regelmatig een vervolg van.Wij hopen toch een keer bij jouw te kijken in Dubai,maar dan neem ik wel een luchtbed mee.Ik hoorde van de week van Bianca dat ze zich verveelde omdat ze niet van shoppen houd,verder was er ook niks te doen......??Maar ja Bianca komt dan ook uit het altijd bruisende en super toeristische WINKEL!!! Na het lezen van dit bericht weet ik zeker dat jullie je toch wel vermaakt hebben.Leuke link ook,van Brad. Hier is het voorjaar ingeslagen,van nachtvorst tot 21 graden in 24 uur.Echt hollands weer.Tot de volgende keer,kus mam

  • 04 April 2009 - 07:50

    Ruud:

    Mooi man, Ik kom ook een keer met mijn auto crossen. Fijn dat je het nu naar je zin hebt en helemaal natuurlijk als Bianca bij je is. Prachtige foto's en een leuk filmpje. Groetjes van Ruud en familie.

  • 05 April 2009 - 21:06

    Chrissssz!:

    Heee Teun! Nice Story dude:) Tof dat je het daar naar je zin heb, ziet er zeker goed uit daar. Ik hoorde van Bianca dat ze bij je was dus dat is zeker niet verkeerd natuurlijk een beetje gezelschap:) Veel Plezier daar!

    Greetsz Chris

  • 08 April 2009 - 18:56

    Mussenhof:

    hoi Teun We zien weer eens wat van je en dus leven we weer mee Zo te horen gaat het weer goed met je hier is ook alles oke Wij gaan met de Paas een paar weken op vakantie jullie hebben het leuk gehad samen horen wij van je moeder Groetjes Opa en Oma

  • 12 April 2009 - 17:18

    De Peeshees:

    Ha die Teun, dat uitzicht is niet verkeerd hoor, kan er best mee door. Blij voor je dat je weer wat beter in je vel zit, misschien moet Bianca maar vaker langs komen.
    De Laan residence is inmiddels klaar en Thijs woont al bovenin met Marjolein, hun uitzicht is ook niet verkeerd.Pieter staat ook op de wip, die wacht nog op zijn bed als dat er is gaat hij ook over.
    Dus hebben we twee opvreters minder. Houden we alleen Moos de kat nog over, tenminste niet gehoord dat die andere plannen had. Nou Teun ,je bent weer bij de pinken dus tot lezens maar weer.
    Tante Ank.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 138796

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: