Right on red - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Right on red - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Right on red

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

18 December 2007 | Saudi Arabië, Riyad

Nou het is allemaal mooi skitterend prachtig hiero! Lekker geen kerstbomen en geen palmbomen ook geen takken of slingers nog verlichting. Kerst gaat hier dit jaar ff niet door net zoals de afgelopen 75 jaar is kerst hier geen familie feest. Nou dan toch niet, ik ga lekker naar Bahrein want daar woont me collega die had me uitgenodigt voor een champagne brunch en mogelijk zit peter prins er ook dus dan hoef ik de kerst niet alleen grienend achter de TV door te brengen met een stapel andre hazes cd’s :)

Ik had alweer een tijd niks van me laten horen maar dat zat zo, ik was op cursus naar Dubai voor een week en daar was ik dus overdag zoet mee en savonds met al me collega’s op stap iedere avond dus ik had het daar wel druk genoeg mee vorige week en deze week was ik bokdruk op me werk! Gelukkig heb ik wel al me eerste pakketje shakers verkocht en de tweede zit er aan te komen dat zegt jullie niet zoveel maar hetgeen wat ik in Jakarta in twee jaar verkocht dat verkoop je in Saudi in 2 weken maar ok Saudi heeft ook ongeveer 60% van de olie productie wereldwijd.

Cursus was heel interresant want er waren verschillende mannen vanuit de States om presentaties te geven over de nieuwste ontwikkelingen en dr waren wat jongens uit Aberdeen die presentaties gaven waaronder George Burnett en dat is binnen ons bedrijf een beetje de professor snuggels die het allemaal heeft uitgevonden. Hij heeft iets van 10 verschillende patenten op ze naam staan en heeft ik weet niet hoeveel onderscheidingen in een stoffige boeken kast opgeborgen al met al erg indrukwekkend qua werk. Dr was ook een 2 daagse cursus voor sales mensen en dat was ook erg leerzaam vooral omdat je zoveel punten van herkenning had. De man die de de cursus gaf kon het ook echt gigantisch mooi vertellen en ik lag ook vaak dubbel van het lachen.

Tijdens 1 van de technische presentaties waar mijin baas Erik ook bij zat was George uitgebreid en heel passioneel aan het vertellen over een nieuwe machine die als het ware cement en prut en weet ik veel wat voor brei nog meer door middel van een lage luchtdruk 150 meter ver door een pijp kon blazen. Oftewel zoals George het zo mooi in engels zei (This system kan move waste 150 meters without out any human contact or any risk for the people on the rig) Toen zegt Eric heel zachtjes: Yeah we got a similar system but we call them Indians…… Nou je kon mij wel opvegen!!

Toen had Brad (region manager) nog even een dessert trip geregeld voor iedereen die nog nooit in Dubai was geweest. Dus wij gingen met ze allen op een dessert trip ongeveer een uur rijden vanuit Dubai met twee Toyota Land Cruisers en daarna ramden we vol de woestijn in en mooi over die zand duinen te racen het ging echt loeihard en je had steeds de indruk dat het fout zou gaan. Er waren nog veel meer andere auto’s die daar door de duinen croste en tijdens onze rit stond er ook een auto onder in een zand duin en een van de passagiers zat naast de auto te kotsen. Ja het was een pittig ruig ritje maar het was wel onwijs bruut om een keer mee te maken.

Na die rit gingen we naar een kroeg genaamd Sea View waar we de rest zouden ontmoeten maar die waren er nog niet en ik mocht die kroeg niet in omdat ze dachten dat ik nog te jong was....uiteindelijk vond ik een medical kaart in me portemenee waar me geboortedatum wel op stond dus kon ik er alsnog in maar dat verhaal moest ik natuurlijk de rest van de trip in Dubai aanhoren...... Hee Teun volgende keer als je naar Dubai kom, scheer jezelf dan even 3 maanden niet etc etc etc

De dag erna hadden we Colin ze afscheidsfeestje van ze collega’s in Dubai of eigenlijk het afscheidsfeestje van Shrek the Third zoals al ze collega’s hem noemde vanwege ze rare oren en ze dikke harses. Kwam er daar ook achter dat ze Brad tevens Elmer Fudge noemde en dat Frank beter bekend staat als Johny Bravo (omdat ie altijd zo wazig over komt als je tegen hem staat te praten, met zon vraagteken boven ze hoofd) Ze hebben al honderdveertig verschillende namen voor me weten te bedenken maar dr is er nog geen 1 die langer dan drie bier is blijven hangen dus ik ben voorlopig nog gewoon (Tune) want Teun kunnen ze niet uitspreken.

Kenny de VP van Brandt was ook op het afscheidsfeestje van Colin in Dubai maar die was zo lam dat ie ineens op ze harses in de struiken viel (het was een buiten bufet met champagne) de eerste keer kwam ie er met een smerig trui vanaf de tweede keer viel ie achterover op een betonnen rand en die gaf minder mee als de struiken. Het bloede als een rund dus die raakte nog naar het ziekenhuis voor een paar hechtingen midden in de nacht..... lekkere indruk voor je collega’s als Vice President zijnde!!! Nou het kan Kenny weinig schelen als het om borrelen gaat moet alles kunnen, kijk das nog eens een baas waar je wat mee ken.

Als het goed is gaan we half January verhuisen naar de nieuwe locatie dus dan krijg ik me nieuwe kantoor:) We zitten nu in containers en die zijn niet bepaald ideaal vooral omdat iedere stap die je zet kraakt alles onder je voeten. Ik heb trouwens wel een koelkast in me kantoor!!! Dus daar ken ik straks allemaal bier in koud houden.......euhhh ik bedoel appeltjes champagne

Ohja ik weet niet of ik dat al gemeld had maar het Right on Red staat voor het feit dat je hier door rood mag rijden als je rechtsaf mag.... ja waarom zet je daar dan een stoplicht neer denk ik dan maar dat zal wel weer aan mij liggen. Ik heb de nieuwe glossy ook ontvangen uit Nederland (lees Youp) errug leuk vooral de reclames die ze er in geplakt hebben zoals bijvoorbeeld: Deodorant, het is niet voor iedereen: WEL VOOR JOUW!!!

Verder weet ik ff niks meer te liegen dus als je nog wat wil weten dan moet je het maar vragen. Behalve dat ik al me eerste deuk in de auto heb omdat zon ziel bij de supermarkt ze wagentje los liet en die botste toen tegen mijn auto aan. Die halve zool sprak natuurlijk geen woord engels en ze vrouw zei gewoon bokhard dat hun het niet waren maar dat iemand anders opzettelijk dat wagentje tegen mijn auto had geduwd en daarna was die persoon snel weg gerend........ ja ja nou die snol loog dat ze barste en ik heb mooi die takken car tegen die vent ze schenen aan gereden. Wat zijn sommige mensen toch ontiegelijk slecht!!!

De Groenten vanuit een stoffig Al-Khobar
Teun Sabel ;-)

-------------UPDATE---------------------

Nieuw telefoon nummer: +966-50-685-3086.

Greetz

  • 18 December 2007 - 13:41

    Joke:

    Hoi Teun

    Nou ik moet zeggen je bent er wel op vooruitgegaan met je huis en auto.
    beter kan je het toch niet krijgen dacht ik zo.
    Nou ik ga zo te kerst borrelen op het werk.Hele fijne kerstdagen en een goed nieuwjaar toegewenst door ons.

    Piet en Joke

  • 19 December 2007 - 21:11

    Dirk :

    Ha die Teun,
    Goed te lezen dat je het naar je zin heb daar.FF goed aan de weg timmeren daar en binnen afzienbare tijd weet iedere arabier wie Teun v/d Hoek is.Mooie foto's heb je gemaakt van de dessert trip enz, ik ben alleen erg nieuwsgierig met wat vooor boodschappenwagentjes ze daar in de shopping malls rijden.Als ik de foto van 'jouw nieuwe auto'bekijk doen ze boodschappen met 50 tonners.
    Je moeder gaat dit weekend de "boom optuigen,want anders zit er geen naald meer aan als hij lang binnenstaat.We zitten de laatste dagen in de winter hier want het is lekker fris overdag zo rond de 2á 3 graden overdag,je broer liep ook al te snarken over het weer,die moest vandaag zinken goten leggen.Hij was ook een beetje zels want Arina had vandaag van de rig af moeten komen,maar door mist en vorst was er vandaag geen vlucht.En dat kon wel een dag of 3-4 zo blijven dachten ze, dus wachten we maar af.Voor de rest gaat het hier goed,zijn afgelopen week ff met opa en oma groot door het nieuwe plan gereden om te kijken waar ze je villa gaan planten.
    Volgens de moeder van Peter Prins komt die op 29 dec naar Bahrein en zou daar zitten tot 6 jan dus met een beetje mazzel kunnen jullie het nieuwe jaar samen uitluiden (lees drinken).
    Die kamelen drijvers mogen er dan niks mee hebben maar wij wensen je in elk geval gezellige feestdagen en een voorspoedig en vooral een gezond 2008 toe.

    Groeten Dirk en natuurlijk ook je mams

  • 21 December 2007 - 12:03

    He Ali Babbel:

    Jij vermaakt je, zo te lezen, nog steeds goed.
    Het lijkt mij een rare kerst zo zonder boom,lichtjes en slingers.Nou ja ,gelukkig heb je de ballen nog en de piek moet je maar denken.
    Tot lezens.
    Tante Ank

  • 22 December 2007 - 16:36

    De Tillies:

    Nou zandhaas, zo te lezen ben je met vlag en wimpel geslaagd voor de inburgeringscursus. Ik hoop dat je je schepje en emmertje hebt meegenomen uit Jakarta want aan de foto's te zien is er daar zand genoeg.
    Hier gaat alles zijn gangetje, Ome Douwe nog steeds op de rivieren, al die shoppende vrouwen naar de kerstmarkten varen, Rob lekker in zijn eigen toko in Leeuwarden, met CV !! Ik heb een slinger van de griepgolf te pakken en Koen, ja hou je maar vast, die is POLITIEAGENT in Amsterdam. Ik wil je bij deze dan ook waarschuwen mocht je tijdens je eerstvolgende verlofperiode gaan stappen in A'dam, denk dan om die fanatieke nieuwkomertjes, voor je het weet heb je een bon aan je kont voor het beledigen van een ambtenaar in funktie of openbare dronkenschap (lijkt me in jouw geval niet geheel onmogelijk) Nou Teun, ik wens je fijne feestdagen, zonder boom, ballen, kerstgeur etc. maar vast WEL met een borreltje en doe ze daar allemaal maar de groeten van ons 4tjes.
    Groetjes de Tillies

  • 24 December 2007 - 12:36

    Fam Breed:

    Teun
    Ook het afgelopen jaar hebben we weer genoten van je verhalen.Wij wensen je hele fijne feestdagen en het allerbeste voor 2008. Groetjes van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 138811

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: