Iediejaal................ - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Iediejaal................ - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Iediejaal................

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

29 Juni 2006 | Indonesië, Balikpapan

Voor de verandering ging deze kabouter maar weer eens offshore, om weer te weten hoe het is om zonder airco in je nek te werken. Om te weten hoe je iets kan doen zonder met je vette vingers op zon laptopje te gaan zitten stampen. Al met al echt weer ff aan het werk!!!!!

Ik moest twee nieuwe machines installeeren op een rig dat vanuit Thailand naar Indonesie ging. Ik was ook op dat rig geweest toen ik in Thailand was de laatste keer, dus ik wist wel een beetje hoe de vlag er daar bij hing. Nou ik ging vorige week maandag om 6uur smorgens met de boot naar de rig, en smiddags kwamen mijn collega's met een tweede boot. We maakten lange dagen van 18 uur van maandag tot en met donderdag. Donderdagavond zij mijn collega, die al het laswerk deed dat hij zo moe was dat hij op tijd te bed ging, en het kon hem niet scheelen of ik het wel of niet goed vond. Ik stemde toe, dat het inderdaad mischien wel beter was om even goede nachtrust te maken ipv 6uurtjes, en ook ikzelf viel doodmoe in 3 seconden om half 10 in slaap. Nou toen konden we er wel weer ff tegen aan, het was jammer dat Bas me met deze twee jongens naar de rig had gestuurd, want de lasser, was niet erg efficient bezig, en ik denk dat ik hem wel 6 keer uitgelegd heb, hoe ik het wou hebben, waarna hij het op zijn Indonesische manier in mekaar bakte. Maar het zag er allemaal wel aardig uit op het einde. Me ander collega had helaas de gevreesde ziekte van anti-inzicht opgelopen, en dat in combinatie met het linkerhanden syndroom. Hij kon dus nog geen moer van een oliefilter onderscheiden, dus het was echt een goeie helpende hand............ Bas zei: die jongen is gewoon ff een handje extra, nou dan moest ik wel erg veel uitleggen en herhaalen tegen die extra hand!! Mijn handen doen automatisch wat ik wil, maar deze extra handen waren toch wat minder soepel!!!!

Afijn toen alles geinstalleerd was, zei Bas, kijk voor de grap ook even die machines na die er al op stonden. Dus ik probeerde dat zooitje ff te starten, maar die vlieger ging mooi niet op. Het bleek dus dat de machine gewoon gecrashed was, en dat de jongens in Thailand dachten, wij gaan er vandoor veel sterkte met die troep in Indonesie. Dus toen kon ik nog ff 3 dagen langer op de rig blijven om met de haakse slijper dat ding onderhanden te nemen. En op dit moment worden er onderdelen vanuit Singapore ingevlogen, aangezien mijn reparatie alleen als een tijdelijke oplossing kon gelden. Gelukkig zijn die Air freight kosten maar 2000$ dus we hadden maar 3000 postzegels nodig. En bedankt voor mijn Thailand collega's.

Nu zit ik weer in Balikpapan, en ik vlieg vanmiddag weer naar Jakarta, dan kan ik in het vliegtuig ff een beetje bijslapen, want 9 dagen lang, gemiddeld meer dan 15 uur per dag werken, dan ben je toch wel een beetje vermoeid.......... goh gek zeg, ja he, nou ja, zeker JA.

Bas gaat dit weekend naar Bali, en die is als een kind zo blij op het moment. Hij heeft een goeie deal gemaakkt met een oliebedrijf hier, die willen containers huren om boor afval te verschepen. Nou dat contract is rond voor 2 jaar, en hij gaat er goud geld aan verdienen. Maar het mooiste is, dat er aan die stomme boxen, helemaal geen bal hoeft te gebeuren. Bijna geen onderhoud, geen personeel bij nodig, en dr ken zowat niks aan stuk gaan. Al met al Bas was er verveelend vrolijk van...............

Nou verder hou ik het maar ff kort deze keer, ik zal nog ff aan me werk gaan. Gelukkig kwam ik niet terug van de rig met 87 ongelezen emails dus ik heb voorlopig nog wel ff het een en ander te doen.


Teun Sabel Tasman ;-)

  • 29 Juni 2006 - 07:55

    He Kruikeduiker:

    Nou nou jij vermaakt je nogal daar he? Tjonge jonge. Even een update van de toestand hier, komt ie, HET GAAT GOED EN HET IS MOOI WEER, dat was het.Groetjes Tante Ank

  • 29 Juni 2006 - 08:42

    Heej!:

    Je hebt 't er maar weer druk mee daar!
    Afgelopen weekend schagerkermis,, was wel weer geslaagd ;) maandagavond heb ik me diplomauitreiking,, dus dat is ook wel weer gezellig! Woensdag dan die boeken inleveren en dan ben ik er EGT klaar mee!! Vrijdag dan eíndelijk op vakantie! :D
    Ik spreek je later weer! xxx steef

  • 29 Juni 2006 - 12:27

    Toeun,:

    Volgens mij weet je echt niet hoe je idiejaal moet schrijven. Toegegeven, goed gekamoevleert!

  • 29 Juni 2006 - 15:48

    Dirk:

    Ha die Teun,

    Nou dat zijn wel heeele lange dagen, vooral als je je arbeiders 6 keer het zelfde moet vertellen.Komt bij als het 2 uur duurt voordat die lasser snapt hoe het moet ben je al 12 uur verder en heb je nog maar 6 uur over om te werken.Ik lees ook dat je vrij creatief met een haakse slijper ben dus als er offshore niks meer te halen valt kun ja altijd nog in de kunstwereld je uitleven.Ik zou als ik jouw was maar ff flink bij tanken want over 4 weken komen we der aan,en dan moet je oksel fris wezen.Over een paar dagen kunnen we onze visums ophalen en dan is alles geregeld,de tickets lagen al klaar die kunnen we zo ophalen bij het reisburo.Naarmate het dichterbij komt krijgen we er al meer zin in.

  • 30 Juni 2006 - 13:27

    Zeg Popi-Jopie,:

    Wist je dat er, als je pagina nu 28.767 keer is bekeken en je daar nu ongeveer 500 dagen bent, zo'n 60 KEER PER DAG naar wordt gekeken ??
    En daar is niets aan gukamoevleert !

  • 02 Juli 2006 - 14:01

    Hallo Neerlandicus:

    Wij hebben gister de sportlaan motortour gereden.We gingen om half tien met tweeentwintig motoren naar Friesland.Het was een mooie rit en schitterend weer.Om zeven uur waren we weer in Wieringerwaard bij het wapen om een biertje.Vandaag moest ik op het heetst van de dag tennissen,dus ik ben lekker voorgegaard voor onze vakantie.Vanavond gaan we te BBQen in Schagerbrug,samen met opa en oma die ook weer thuis zijn.Al met al een mooi zomers weekend,jouw wens ik nog veel succes met de komende deals en tot leze.KUS MAM

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 138837

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: